Consecución
dos obxectivos do curso e grao de satisfacción coa
experimentación.
En
liñas xerais a experiencia resultou satisfactoria, tanto para
o alumnado como para min, superando a expectativas que tiña
sobre o seu resultado.
Sobre
todo destacaría a boa acollida e a boa resposta do alumnado,
gústalles esta maneira de aprender e nótase, non so no
rendemento se non sobre todo na actitude. Alumnos e alumnas que non
tiñan unha boa experiencia coa materia están agora
interesados e motivados, medrou considerablemente o seu 'afecto' pola
materia e isto por si só xa xustificaría o esforzo e a
aposta realizada.
Pero
tamén se nota melloría no seu aprendizaxe, durante
estas semanas traballaron nas matemáticas. Pasaron de ser
espectadores nunha clase tradicional a ser os actores principais no
proceso educativo, traballando con materiais que lle permitiron ir
construíndo o seu propio coñecemento. O cambio de
modelo pedagóxico é evidente e bo.
Pódense
poñer varios inconvenientes a este modelo, que leva moito
tempo, moito traballo tamén, que non se pode abarcar todo o
programa, que non se fan suficientes exercicios de adestramento, etc,
etc. Pero todas as desvantaxes que se lle podan atribuír
quedan amplamente superadas polos beneficios expostos nos apartados
anteriores.
Os
obxectivos están pois conseguidos con creces a pesar das
imperfeccións e erros cometidos por min no deseño e no
desenvolvemento da experimentación.
O
alumnado respostou mellor que o profesor ante este reto e fixo que
cambiarán a miña perspectiva e as miñas
expectativas e que superara os medos e as reticencias ante o cambio
metodolóxico.
Influencia e utilidade dos
materiais do proxecto Descartes no cambio de modelo pedagóxico.
A
utilización dos materiais do proxecto Descartes propicia este cambio de
enfoque no tradicional modelo educativo. Mediante as unidades
didácticas e as actividades propostas posibilítase que o alumnado
traballe dunha maneira máis produtiva, cun enfoque constructivista no
que o suxeito vai construíndo o seu coñecemento interactuando cuns
materiais deseñados a tal fin.
Ademais
estes materiais estan accesibles en calquera momento e desde calquera
lugar polo que permiten continuar coa formación máis aló da clase e do
horario lectivo.
As
unidades didácticas poden ser utilizadas como están ou ben adaptadas as
características dun grupo concreto sen necesidade de moitos
coñecementos e cobren a meirande parte da materia na ESO e no
Bacharelato.
Conclusións e perspectivas de
futuro.
A
vista dos resultados estou animado a continuar con esta maneira de
traballar. As próximas unidades didácticas tamén as traballaremos
utilizando a páxina de Descartes, e aínda que probablemente so vaiamos
2 sesións a semana a aula de computadoras, seguiremos co mesmo método
de traballo, pulindo as deficiencias e superando os erros cometidos.
Para
que fose unha experiencia máis proveitosa gustaríame poder contar có
apoio e a colaboración dos compañeiros de departamento, pero isto non
depende de min, e o tipo de centro e as dinámicas de traballo
adquiridas fan que se poida crear un bo grupo de traballo que lle de
consistencia e continuidade a este tipo de iniciativas. Nas
observacións comentarei de novo este aspecto que é de vital
importancia, pero non está directamente relacionado coa actividade.
|