|
OBSERVACIÓNS | ||||||||||
INDICACIÓNS SOBRE POSIBLES
CAMBIOS NA UNIDADE |
|||||||||||
Un
dos principais atrancos da experimentación foi provocado polo
deseño da mesma.
O feito de ter que acceder a varias unidades distintas provocou certa
incoherencia nas actividades e causou algunhas dificultades e
confusión. Por iso sería recomendable o desenrolo de
unidades didácticas acordes có proxecto didáctico
do departamento. Pódese partir de unidades existentes,
modificándoas e engadindo actividades, para adaptalas as
características e necesidades do alumnado.
Por
outra banda, quedoume a sensación
de que onde mais proveito se lle pode sacar as escenas feitas con
Descartes é en contidos nos que a utilización de
gráficos dinámicos e interactivos revélase fundamental
para a comprensión da materia, superando con moito o que se
pode facer có xiz e o encerado. Neste aspecto, creo que a
elección de dúas unidades de aritmética non foi
a máis axeitada e debería ter escollido algún
dos temas de funcións ou de xeometría.
Por
isto parece aconsellable engadir
actividades desenvolvidas con outras ferramentas que poden ser mais
axeitadas en contidos de aritmética, álxebra,
estatística ou xeometría. Por exemplo, actividades
feitas con software de xeometría dinámica (Geogebra,
Regla y compas, ...), con software de cálculo simbólico
(MathCad, Derive, ...), software de representación de funcións
(Graph), etc.
Quizais
con Descartes 3D se poidan
mellorar moitas das escenas desenvolvidas co 2D e deste xeito ampliar
o rango de aplicacións das escenas feitas có applet de
Descartes.
|
|||||||||||
OBSERVACIÓNS | |||||||||||
Aínda que o resultado da experimentación levada a cabo foi, en liñas xerais, moi positivo, tamén hai que falar de aspectos negativos. O maior defecto que vexo é que se trata dunha iniciativa illada, desconectada da forma de traballar do resto de compañeiros do departamento e doutros departamentos. Sería fundamental a implicación de todos na procura dun cambio metodolóxico. A coordinación e a implicación do profesorado de matemáticas, e tamén do resto de departamentos, faise imprescindible. Sen unha aposta decidida neste sentido as iniciativas que se leven a cabo quedan como anecdóticas e, aínda que moi loables, non deixan de ser só o traballo individual de persoas voluntariosas, ilusionadas co seu traballo pero con pouca repercusión no resto e probablemente cheguen a ser contraproducentes. Esta implicación é fundamental tamén para garantir a continuidade e a xeneralización deste tipo de experiencias. Esta claro que non ten que ver co deseño da experimentación levada a cabo nin co seu resultado, pero sen unha verdadeira implicación de todos os docentes non se poderá conseguir un cambio metodolóxico que mellore o aprendizaxe do noso alumnado. |
Andrés Piñón Fernández | ||
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2008 | ||