PROBLEMAS MÉTRICOS NO PLANO
Lugares Xeométricos
 


Chamamos LUGAR XEOMÉTRICO ao conxunto de puntos que cumpren unha propiedade ou condición determinada.
A continuación poderás comprobar que moitos dos conceptos xeométricos que coñeces de cursos anteriores se poden definir tamén como un lugar xeométrico.

 
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.

MEDIATRIZ DUN SEGMENTO

Nesta escena o punto P(x,y) é o punto medio do segmento AB co cal, obviamente, cúmprese que a súa distancia aos puntos A e B é a mesma; dito doutra maneira d(P,A)=d(P,B)

1.-Arrastra o punto P e verás que se debuxa unha recta. Como se deomina esa recta? Observa que a distancia sigue manténdose igual por moito que despraces o punto P. Polo tanto podemos afirmar que "a mediatriz dun segmento é o lugar xeométrico dos puntos que equidistan dos extremos do segmento"

 

 
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.

BISECTRIZ DUN ÁNGULO

Na seguinte escena temos dúas rectas que se cortan nun punto e dous puntos, P e Q, que equidistan das rectas r e s.

2.- Arrastra o punto P; observa que se debuxa unha recta: a bisectriz do ángulo que forman as rectas r e s.

3.- Repite o proceso co punto Q e observa que a distancia segue a ser a mesma.

4.- Define a bisectriz como lugar xeométrico.

 
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.

CIRCUNFERENCIA

Consideremos un punto P a unha distancia r doutro punto C (centro)

5.- Arrastra o punto P mantendo a mesma distancia. Como ves, estás a debuxar unha circunferencia.

6.- Move os parámetros de xeito que poidamos debuxar a circunferencia centrada na orixe de radio 1.

7.- Define a circunferencia como lugar xeométrico.

 
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.

ELIPSE

Consideremos un punto P que poderemos mover e outros dous puntos fixos F e G.

7.- Arrastra o punto P e observa a curva que se está a debuxar: unha elipse. Que propiedade cumpre o punto P respecto aos puntos fixos?

8.- Sitúa o punto P de forma que equidiste cos puntos F e G. Como se denomina a recta perpendicular ao segmento FG que pasa agora por P?

9.- Define a elipse como lugar xeométrico.

 
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
PARÁBOLA

Consideremos un punto P que poderemos mover, un punto fixo F e unha recta fixa d.

10.- Arrastra o punto P e observa a curva que se está a debuxar: unha parábola. Que propiedade cumpre o punto P respecto ao punto F e á recta d?

11.- Investiga na Internet e averigua que nome recibe o punto F e a recta d.

12.- Preme o botón Inicio para volver á configuración inicial. Volve a debuxar a mesma gráfica e sitúa o punto P na posición inicial. Que nome recibe o punto P aí situado?

13.- Define a parábola como lugar xeométrico

 
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
HIPÉRBOLA

Consideremos dous puntos P e Q que poderemos mover e outros dous puntos F e G fixos.

13.- Arrastra os puntos P e Q e observa a curva que se representa. Trátase dunha hipérbola. Que propiedade cumpren os puntos P e Q respecto de F e G? Que nome reciben estes dous últimos puntos?

14.- Define a hipérbola como lugar xeométrico.

Todas as escenas desta páxina son adaptacións e traducións de escenas creadas por Antonio Caro Merchante.
       
           
  Xosé Anxo Fernández Alonso
 
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2009