|
INECUACIÓNS
|
4º ESO |
|
Este tema divídese en 5 partes: 1ª. Concepto de inecuación. 2ª. Repaso das funcións afíns que
logo se utilizan para resolver inecuacións de 1º grao cunha incógnita. 3ª. Repaso das funcións
cuadráticas e despois a súa utilización para resolver inecuacións de 2º grao
cunha incógnita. 4ª. Vese primeiro a solución
gráfica das ecuacións con dúas incógnitas e logo as inecuacións de 1º grao
con dúas incógnitas. 5ª. Sistemas de dúas inecuacións
de 1º grao con dúas incógnitas. Coñecementos previos necesarios Ø Resolver
ecuacións de 1º e 2º grao cunha incógnita Ø Representar
intervalos na recta real Ø Coñecer o
plano cartesiano Ø
Manexar a representación de funcións lineais e
cuadráticas |
|
|
DESIGUALDADES: Expresións nas que aparece un signo de desigualdade. Vemos que hai desigualdades nas que soamente aparecen números e outras nas que ademais aparecen letras. INECUACIÓNS: Son desigualdades nas que aparecen letras e números coas operacións usuais. As letras son as variables ou incógnitas das inecuacións. |
Exemplos de desigualdades: 3 < 7 -2 > -5 x ≤ 2 x-3 ≥ y Exemplos de inecuacións:
x ≤ 2, x-3 ≥ y x2-5x ≤ 4 xy-3 > 0 |
||||||||||||||||||||
CLASIFICACIÓN DAS INECUACIÓNS
As inecuacións clasifícanse
atendendo ó número de incógnitas e ó grao da expresión alxébrica
que aparece nelas |
|||||||||||||||||||||
ACTIVIDADES PROPOSTAS1. Copia no teu cuaderrno as seguintes desigualdades, dí cales son
inecuacións e indica o seu grao e o número de incógnitas: a) 2x ≤ -2 b) -3 ≥ 2 c) x2y
> 1 d) x2-5y ≤ 0 e) 2x-2y ≥ x-y f) 4(x-3)
-2 <2(x-1) g) x-y2 < 2x-y h) 3x3+2y ≥ x2 |
|||||||||||||||||||||
PROPIEDADES DAS DESIGUALDADES
1.
Se
sumamos ou restamos un mesmo número
aos dous membros dunha desigualdade, resulta outra do mesmo sentido.
|
Exemplos |
||||||||||||||||||||
2.
Se
multiplicamos ou dividimos os dous membros dunha desigualdade por un mesmo
número positivo, resulta outra do mesmo sentido.
|
|
||||||||||||||||||||
3.
Se
multiplicamos ou dividimos os dous membros dunha desigualdade por un mesmo
número negativo, resulta outra de sentido contrario.
|
|||||||||||||||||||||
ACTIVIDADES PROPOSTAS2. Copia no teu cuaderno a seguinte táboa e complétaa
escribindo na columna da dereita o resultado de aplicarlle ós dous membros da
desigualdade da 1ª columna a operación indicada na segunda:
|
|||||||||||||||||||||
RESOLVER UNHA
INECUACIÓN Consiste en atopar o valor ou valores da(s) incógnita(s) para os que a desigualdade é certa. SOLUCIÓNS DUNHA INECUACIÓN
Valores da (s) variable(s) para os que se cumple a desigualdade. |
Exemplo Inecuación: x-3 > 2
Solucións: Tódolos números reais maiores que 5, e dicir
x ∈ (5, ∞)
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Xosé Eixo |
|
|
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Ano 2004 |
|
|
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.