PROBLEMAS MÉTRICOS NO PLANO
Semellanza
 

1. CONCEPTO DE SEMELLANZA


Dun xeito intuitivo, dúas figuras son SEMELLANTES se teñen a mesma forma pero distinto tamaño. Matematicamente, dous polígonos son semellantes cando teñen os seus ángulos iguais e os seus lados proporcionais; é dicir, se os polígonos ABCDE e A'B'C'D'E' son semellantes verifícase que os ángulos: A = A' , B = B' , C = C' , D = D' y E = E' , e os cocientes A'B' / AB = B'C' / BC = C'D' / CD = D'E' / DE = E'A' / EA =r , chamada RAZÓN DE SEMELLANZA

Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
Adaptación e tradución dunha escena de Miguel García Reyes
1.- Na escena Descartes modifica a forma e o tamaño do pentágono verde e observa cóomo varía o azul, semellante ao primeiro. Se os lados do pentágono verde foran 3, 4, 4, 6 e 6.5 Que valor terían os do azul?

2.- Varía a razón de semellanza a 1 e observa que os pentágonos son idénticos en forma e tamaño. Aumenta a razón a 2 e compara ámbolos dous pentágonos Como son agora os lados do pentágonos verde se os do azul foran 3, 5, 6, 8 e 7?

2. TRIÁNGULOS SEMELLANTES


No caso particular dos triángulos, diremos que dous triángulos son SEMELLANTES cando teñen os seus ángulos iguais e os lados proporcionais; é dicir, se os triángulos ABC e A'B'C' son semellantes verifícase que os ángulos A=A', B=B' e C=C', e os cocientes A'B'/AB=B'C'/BC=C'A'/CA=r, chamada RAZÓN DE SEMELLANZA

Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
Adaptación e tradución dunha escena de Miguel García Reyes
3.- Na escena Descartes modifica a forma e o tamaño do triángulo gris e observa como varía o triángulo laranxa, semellante ao primeiro.

4.- Se os lados do triángulo gris fosen 3, 4 e 5. Que valor terían os do laranxa?

5.-Varía a razón de semellanza ata valer 0'5 e observa que ocorre. Se os lados do triángulo laranxa fosen 5, 6 e 7, cales serían as do gris?  

3. POSICIÓN DE TALES
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
Adaptación e tradución dunha escena de José Luis Bernal Garcías

Observa a escena da esquerda. Por un punto B', situado sobre un dos lados do triángulo ABC, trazamos unha paralela ao lado BC, que corta ao outro lado en C' . Observemos que agora temos un segundo triángulo, A'B'C'. Arrastra o vértice C co rato e varía a posición inicial.

6.- Que relación existe entre eses dous triángulos?

Os matemáticos solemos dicir que eses triángulos están en posición de Tales , na honra do sabio grego Tales de Mileto.

Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
Adaptación e tradución dunha escena de Máximo Prudencio Conejo

7.- Anota no teu caderno o valor dos ángulos nos vértices A, B, C, D e E sen modificar a escena. Arrastra agora o punto D, hai algunha variación? Por que?

8.- Preme o botón Inicio e modifica o ángulo do vértice C ata formar un triángulo rectángulo. Cales son os novos valores dos ángulos?

9.- Son semellantes os triángulos ABC e EBD? Por que?

REPASANDO...
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.

10.- Os triángulos ABC e A'B'C' son semellantes e a súa razón de semellanza é 1'2. Se os lado AB = 16 cm, BC=25 cm e A'C'=42 cm, calcula a lonxitude dos lados A'B', B'C' e AC.

11.- Modifica a razón de semellanza ata que valga r = 0'6 e realiza os mesmos cálculos que no apartado anterior.

 
12.- O coche da esquerda sabemos que mide un total de 4'65 metros de lonxitude, pero a fotografía que lle sacamos é de 15 cm de ancho e 10 de alto. Poderías indicar cal é a razón de semellanza?
 

 

 
 
Xosé Anxo Fernández Alonso
 
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2009