EDA 2008 | |
5. Unitats Didàctiques i Desenvolupament | |
Les unitats preparades per aquesta experimentació han estat les següents:
5.1 Coordenades Cartesianes
- Coordenades Cartesianes.
- Funcions.
- Rectes. (no realitzada per falta de temps)
La primera unitat Unitat 0, ha estat la de "Coordenades Cartesianes", ha estat una unitat d'introducció tant per al concepte defunció com a la nova metodologia, l'ús del programari Descartes, l'ús de l'ordinador...
Els Objectius que hem tractat han estat:
Aquestos objectius han estat assolits per la totalitat del alumnat.
Identificar els elements de la representació cartesiana: eixos, origen, ordenada, abscissa, punts coordenades.
Representar punts.
Distingir el quadrant on es troba el punt, si es coneixen les seves coordenades.
Aquesta unitat tenia dos dossiers que s'havien d'entregar individualment encara que les pràctiques es realitzaren per parelles.
El primer dossier es realitzava amb l'ajuda de la unitat didàctica preparada amb Descartes, s'havia de seguir l'aplicació de Descartes i realitzar les activitats en aquest Dossier, les principales dificultats ha estat, que per als alumnes, era més fácil preguntar que s'havia de fer que llegir els enunciats i intentar comprendre que es preguntava.
El segon dossier consistia en una pràctica amb GeoGebra, crec que aquest dossier ha estat molt bé, els alumnes han estat motivats i els ha agradat aquesta pràctica.
5.2 Funcions
La segona unitat ha estat la de "Funcions", els objectius d'aquesta unitat han estat:
Els resultats en aquesta unitat no han estat tan bons com en l'anterior però podem dir que han estat satisfactoris.
- Relacionar una gràfica amb una taula de valors.
- Introduir el concepte de funcions.
- Introduir el concepte de imatge i antiimatge. Punts de tall amb els eixos.
- Introduir el concepte de creixement i decreixement d'una gràfica.
- Introduir elconcepte de màxim i mínim d'una gràfica.
En aquesta unitat hem treballat més temps del inicialment pensat. El ritme de treball ha decaigut una mica, supose que degut ha que la sorpresa inicial de treballar amb ordinadors ja no era tal. De tota manera en alguns grups el treball ha estat força correcte.
Aquesta pràctica tenia inicialmet tres dossiers dels quals l'últim no l'hem pogut realitzar.
El primer dossier era amb Descartes i l'altre amb GeoGebra. La metodologia ha estat la mateixa que amb la unitat anterior.
En les dues unitats hi ha activitats que han de ser revisades o eliminades, sobretot en la de Funcions, on l'excés d'activitats ha "cansat" als alumnes i els ha desmotivat. Una proposta per al futur seria fer preparar activitats per als alumnes que van més ràpid i eliminar carrega de treball a la resta del grup.
Enllaç directe a les unitats didàctiqes i als dossiers |
||||||
Josep Lluís Martínez Gómez | ||
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2001 | ||
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.