4.1 Disponibilitat de l'aula.
Al centre IES Valerià Pujol disposem de 2 aules
d'informàtica. Per tant poder comptar amb les aules
d'informàtica es bastant difícil. Hi ha al centre altra
aula que compta amb 4 ordinadors i he sol·licitat a
direcció poder utilitzar-la per a aquesta experimentació.
Les aules amb les que realitzarem l'experimentació seran dues.
La primera de les aules, INF II, compta amb 10 ordinadors per als alumnes i un altre per al
professor. Aquesta aula l'utilitzarem durant 1 hora a la setmana.
La segona aula, A15, compta amb 4 ordinadors. He sol·licitat els
2 portàtils del centre més l'altre portàtil del
que disposa el departament de Matemàtiques, és a dir,
comptaríem amb 7 ordinadors. De tota manera des de
Coordinació informàtica s'està pensant la
possibilitat de dotar a esta aula de més ordinadors. No se si
estarà muntada a temps per a l'experimentació. Aquesta
aula l'utilitzarem durant dues hores a la setmana.
4.2 Característiques dels ordinadors.
Els ordinador amb els que farem l'experimentació són
diferents, però la majoria d'aquestos tenen la següent
configuració:
• Microprocessador Intel Pentium IV a 3Ghz.
• 1 G de memòria Ram.
• 40 GB de disc dur.
• Targeta gràfica, de so i de xarxa inclosa en la placa base.
• Unitat lectora de CD.
• 4 port USB, dos d'ells frontals.
• Monitor, ratolí i teclat.
Però també tenim ordinadors amb:
• Microprocessador Intel Celeron a 2 Ghz.
• 256 M de memòria Ram.
• 40 GB de disc dur.
• Targeta gràfica, de so i de xarxa inclosa en la placa base.
• Unitat lectora de CD.
• 4 port USB, dos d'ells frontals.
• Monitor, ratolí i teclat.
4.3 Agrupaments dels alumnes a l'aula.
Els alumnes treballaran per parelles quan estiguin amb els ordinadors,
llevat d'un que treballarà sol, i de manera individual quan no
treballem davant de l'ordinador.
Quan treballen davant de l'ordinador, per manca d'espai, s'hauran de repartir la feina. Un serà
l'encarregat de l'ordinador i l'altre de recollir les dades en les diferents fitxes.
Quan no treballin amb els ordinadors hauran de compartir la informació i cadascú haurà de
completar les seves pròpies fitxes amb la informació que tenen.
4.4 Distribució dels equips.
La distribució els ordinadors és la següent:
A l'aula INF II:
Es tracta d'un aula petita que compta amb 10 ordinadors. Els ordinadors estan davant de les parets col·locats un al costat de l'altre. Tenint en compte les dimensions de l'aula i el nombre d'ordinadors és la menys mala. L'aula disposa d'una pissarra. Quan el professor explica alguna cosa en la pissarra els alumnes sols han de girar la cadira per poder seguir les explicacions.
A l'aula A15:
També és un aula petita. Els 4 ordinadors estan de cara a la paret i al centre de la classe hi ha taules davant de la pissarra. Mentre no compten amb més ordinadors mentre uns utilitzen els ordinadors la resta
acabarà les fitxes, realitzarà altres fitxes,
preguntarà dubtes o seguirà les explicacions del professor.
4.5 Connectivitat a la xarxa Internet.
El centre disposa de connexió a Internet, però hi ha bastants problemes, connexions lentes,
desconnexions freqüents, caiguda de xarxa ...
Amb aquestos problemes he decidit
instal·lar totes les practiques en tots els ordinadors i
així tenir un bon accés a les practiques per als alumnes.
Per a que els alumnes puguin seguir treballant a casa els facilitaré a tots un CD amb tot el material que utilitzarem. També tinc pensat treballar alguns dies amb connexió a Internet per ensenyar-los totes les webs amb les que treballarem i on poden trobar recursos per a cursos posteriors.
Altres mitjans didàctics.
Les dues aules compten amb pissarra. Aquestes dues aules no tenen canó però si algun dia es
necessari podem comptar amb aules que si en tenen. Al departament de
Matemàtiques comptem també amb una “pissarra
tàctil”.