Estatística Descriptiva Actividades sobre organización de datos. Taboas de Frecuencias |
FRECUENCIAS
ABSOLUTAS
Ao facer balance nunha oficina bancaria téñense anotadas as 145 contas correntes correspondentes aos diferentes clientes con que conta. Para facilitar o seu estudio agrúpanse segundo un intervalo de valores. A cada intervalo chámaselle CLASE. O valor de cada conta está en Euros. Constrúe, paso a paso, a seguinte táboa de frecuencias:
Actividades:
1.1. - Traslada a túa folla de traballo a táboa de datos anterior.
1.2.- ¿Cantas c.c. habería cun valor menor de 2000 Euros ?, ¿ e cun valor entre 1600 e 2800 Euros ?, ¿e cun valor maior de 1600 Euros?
1.3.- ¿ A qué intervalo de modalidade corresponde unha frecuencia acumulada de 100 ?.
ACTIVIDADE 2
FRECUENCIAS
RELATIVAS
Imos completar un pouco máis a Táboa de Frecuencias. Extraendo de cada Clase ou Modalidade o valor medio (marca de clase), podemos prescindir da columna de Clases para todo o que segue.
Constrúe, paso a paso, a seguinte táboa de frecuencias:
Actividades:
2.1. - Traslada a túa folla de traballo a táboa de datos anterior.
2.2.- ¿Cal é a frecuencia absoluta para unha frecuencia relativa do 20.69% ?, ¿ e para outra do 10.34% ?, ¿ e para unha frecuencia acumulada do 20.68% ?.
ACTIVIDADE 3
MEDIDAS DE
CENTRALIZACIÓN
Recorda: MODA é o valor da variable (modalidade) que máis se repite ( que maior frecuencia absoluta ten). No noso exemplo a Moda (Mo) é 1800 Euros.
Recorda: MEDIANA é o valor central dunha serie estatística. Ordenadas de menor a maior os valores de xi, ven que a Mediana (Md) é tamén 1800 Euros.
Imos completar aínda máis a Táboa de Frecuencias. Principalmente imos ver como se obtén a media, que é a principal medida de centralización nunha serie estatística.
Actividades:
3.1. - Traslada a túa folla de traballo a táboa de datos anterior.
3.2. - Se todas as frecuencias absolutas fosen iguais e de valor a unidade, ¿de que media estariamos a falar?.
¿ Sería práctico traballar nunha serie estatística sen intervalos de modalidade?.
3.3.- ¿Cal sería a media se todas as frecuencias absolutas fosen iguais ?. Manipula os datos na escena e observa. ¿Por que é así ?
3.4.- ¿De qué outra forma se pode conseguir a mesma media que na actividade anterior sen que as frecuencias absolutas sexan iguais?. Manipula os datos na escena e observa. ¿Por que é así ?
3.5. - Manipula os datos na escena, concentrando as frecuencias absolutas nos valores menores da modalidade. ¿Que pasa coa media e por que ?.
Autor: Ángel
Prieto Benito traducida por Adelino Pose Reino
© Ministerio de Educación, Politica Social y Deporte. 2008 | ||