Representación gráfica dos números: Números fraccionarios. |
|
Análise | |
Representación dos números fraccionarios. | ||
Unha fracción positiva chámase propia se o numerador é menor que o denominador. O seu cociente é un número comprendido entre 0 e 1. Por exemplo, 2/3 e 3/4 son fraccións propias. Unha fracción positiva é impropia se, pola contra, o numerador é maior ou igual que o denominador. O seu cociente é maior ou igual que 1. Por exemplo, 5/3 e 9/4 son fraccións impropias. Se queremos representar o número 3/4, por ser unha fracción propia, o seu representante na recta será un punto comprendido entre 0 e 1. Dividimos o segmento unidade en catro partes e tomamos 3, contando dende o 0. |
||
4.
Representa o número 3/4 no teu caderno. Para dividir o segmento unidade en catro partes iguais realiza as seguintes operacións co cartabón, a escuadra e o compás:
Os puntos de corte deses segmentos no segmento unidade dividen este en catro partes iguais. |
||
Observa na escena o debuxo tal como debe quedarche no caderno. Repite o exercicio e debuxa os números 4/5, 5/6 e 2/7. Comproba na escena que o teu debuxo é correcto. |
||
Se a fracción é impropia, sempre se pode descompoñer en suma dun número enteiro máis unha fracción propia. Por exemplo, 13/5 = 2 + 3/5, onde 2 é o cociente enteiro da división de 13 entre 5 e 3, o resto. Así, o número 13/5 será un punto comprendido entre o 2 e o 3. Para representar o número 13/5 deberemos representar o número 3/5 no segmento [2,3], é dicir, dividir o segmento [2,3] en 5 partes e tomar 3 dende o punto 2. |
||
5. Representa no teu caderno o número 13/5 seguindo as indicacións anteriores. Comproba logo o teu debuxo comparándoo coa escena seguinte. | ||
Observa na escena o debuxo tal como debe quedarche no caderno. Representa tambien os números 10/3, 13/2, 17/5 e 9/4. Comproba os teus resultados na escena adxunta. |
Fernando Arias Fernández-Pérez Traducción ao galego: Pedro A. Pazos García | ||
© Ministerio de Educación e Ciencia. Ano 2001 | ||