IES Joan Fuster                                                                      EDA 2010                                            José Fernando Juan  García 

     Bellreguard                                                  RECULL DE DADES DE L’ENQUESTA FINAL

 

 

Instal·lacions (aula i equips informàtics)

Mo

Med

Observacions de l’alumnat

L'espai de l'aula t'ha semblat adequat

3,28

0,92

4

3

 

El 48% ho deixa en blanc.

El 24% manifesta que els ordinadors no funcionaven molt bé.

 El 16% creu que hauríem necessitat més ordinadors

El 12% han trobat l’espai massa reduït

El 8% explicita que ho ha trobat tot correcte

El nombre d'alumnes que heu treballat junts en el teu ordinador ha estat adequat 

3,56

1,17

4

4

El teu ordinador ha funcionat adequadament

3,04

0,92

3

3

La visió de la pantalla del monitor ha estat adequada

3,64

0,93

4

4

T'has trobat còmode/a a la classe?

3,76

0,91

4

4

 

 

Software (Pàgines de Descartes)

Mo

Med

 Observacions de l’alumnat

El navegador ha funcionat correctament

3,04

0,82

3

3

El 48% ho deixa en blanc.

El 24% manifesta que les pàgines tardaven a carregar-se i a vegades no funcionaven

El 14% fa un comentari positiu sobre els programes utilitzats

El 14% diu que hagués preferit les explicacions del professor

Ha estat fàcil usar el navegador

3,64

0,97

4

4

Ha estat fàcil usar les escenes

3,32

1,09

4

4

Has llegit les explicacions de les pàgines web

3,48

0,98

4

4

Has entés els enunciats de les activitats

3,48

0,85

4

4

Les escenes es veien bé

3,24

0,86

3

3

Has entés el que calia fer en cada escena

3,48

0,90

4

4

 

 

Metodologia

Respostes i percentatges 

 Observacions de l’alumnat 

Has treballat individualment o en equip?

El 60% en equip; el 20% individualment; el 20% de les dues formes 

El 72% no fa observacions generals

El 16% diu que considera millor l’ensenyament tradicional

Una persona afirma que el mètode “està prou bé”

Una altra que així resulta més difícil

Finalment, una altra persona diu que amb un grup tan nombrós caldria una millor organització

Has realitzat totes les activitats proposades?

El 80% sí; el 12% quasi totes; el 8% no 

Què t'ha paregut millor en l'aprenentatge amb l'ordinador?

El 28% ho deixa en blanc; una altre 28% fa comentaris positius: “explicacions fàcils d’entendre”, “resulta fàcil”, “permet comprovar si està bé”...

El 24% diu que res no li ha paregut millor

El 12% valora positivament la novetat en la forma d’aprendre

1 persona valora el treball en grup i una altra el fet de no haver de portar sempre el llibre de text 

Pel contrari, has notat a faltar alguna cosa durant les pràctiques?

El 48% no ha notat res a faltar

El 20% les explicacions del professor i el 12% contesten amb un “Sí” que deu voler dir el mateix

2 persones reclamen més deures per a casa, 1 diu que les activitats són massa guiades i 2 ho deixen en blanc 

Has resolt els dubtes que t'han sorgit?

El 56% diu que sí, el 20% que no i el 24% diferents gradacions de “no sempre” 

Has usat el quadern de treball per a prendre apunts?

El 64% diu que sí, el 24% que no, i el 12% que no sempre 

Has usat el quadern de treball per a escriure les conclusions de les activitats?

El 68% diu que sí, el 16% que no, i un altre 16% que no sempre 

 

 

Actitud

Mo

Med

 Observacions de l’alumnat

T'ha agradat usar l'ordinador?

2,92

1,29

3

3

El 52% no fa observacions generals

El 20% manifesta que prefereix l’ensenyament tradicional; i el 16%, que així els resulta més difícil

El 12% diu que, encara que l’experiència els ha agradat, prefereixen el mètode tradicional 

Has hagut de consultar al professor?

3,84

1,05

3

4

Has vist avantatges en l'aprenentatge  amb ordinador?

2,6

1,26

3

3

Has vist inconvenients a l'aprenentatge  amb ordinador?

3,36

1,26

2

4

Has aprés els continguts que has treballat?

3,52

1,42

5

4

És millor que la classe tradicional?

2,08

1,16

1

2

Has treballat millor que en la classe tradicional?

2,04

1,28

1

1

T'agradaria aprendre les matemàtiques amb Descartes?

2,16

1,12

1

2

 

 

Aprenentatge amb l'ordinador

Mo

Med

 Observacions de l’alumnat

T'agradaria usar l'ordinador en classe de matemàtiques amb altres programes?

2,04

0,66

2

2

El 72% no fa observacions generals

El 16% indica que ha aprés poc o que prefereix el mètode tradicional

Una persona, que ha estat molt bé. Una altra, que alguns continguts es poden aprendre amb l’ordinador, però d’altres no. I una altra, que estaria bé emprar aquest mètode en totes les assignatures

T'agradaria usar l'ordinador en altres classes?

2,44

1,27

2

2

T'agradaria usar Descartes en ta casa per aprendre matemàtiques?

1,96

1,04

1

2

T'agradaria usar Internet en ta casa per aprendre les diferents matèries?

2,16

1,05

2

2

 

 

Observacions generals

 Observacions de l’alumnat

Escriu ací qualsevol altra observació que et semble rellevant.

El 72% no fa cap observació en aquest apartat

El 12% aprofita per reiterar que prefereix el mètode tradicional

Una persona manifesta que li ha resultat difícil però interessant, i que podria acostumar-se a treballar tota l’assignatura d’aquesta forma

Una altra diu que el mètode està bé, però que caldrien més explicacions per part del professor

I una altra diu que aquesta forma de treballar funcionaria millor amb un grup més reduït o, sinó, amb un ambient més silenciós a l’aula d’ordinadors