IES Joan Fuster                                                                     
EDA 2010                                            José
Fernando Juan  García  
     Bellreguard                                                 
RECULL DE DADES DE
L’ENQUESTA FINAL
| 
   Instal·lacions
  (aula i equips informàtics)   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   Mo  | 
  
   Med  | 
  
   Observacions de
  l’alumnat  | 
 
| 
   L'espai de l'aula t'ha semblat adequat  | 
  
   3,28  | 
  
   0,92  | 
  
   4  | 
  
   3  | 
  
   El 48% ho deixa en
  blanc. El 24% manifesta que
  els ordinadors no funcionaven molt bé.  El 16% creu que
  hauríem necessitat més ordinadors El 12% han trobat
  l’espai massa reduït El 8% explicita que
  ho ha trobat tot correcte  | 
 
| 
   El nombre d'alumnes que heu treballat junts en el teu
  ordinador ha estat adequat    | 
  
   3,56  | 
  
   1,17  | 
  
   4  | 
  
   4  | 
 |
| 
   El teu ordinador ha funcionat adequadament   | 
  
   3,04  | 
  
   0,92  | 
  
   3  | 
  
   3  | 
 |
| 
   La visió de la pantalla del monitor ha estat adequada   | 
  
   3,64  | 
  
   0,93  | 
  
   4  | 
  
   4  | 
 |
| 
   T'has trobat còmode/a a la
  classe?   | 
  
   3,76  | 
  
   0,91  | 
  
   4  | 
  
   4  | 
 
| 
   Software
  (Pàgines de Descartes)  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   Mo  | 
  
   Med  | 
  
    Observacions de
  l’alumnat  | 
 
| 
   El navegador ha funcionat correctament   | 
  
   3,04  | 
  
   0,82  | 
  
   3  | 
  
   3  | 
  
   El 48% ho deixa en
  blanc. El 24% manifesta que
  les pàgines tardaven a carregar-se i a vegades no funcionaven El 14% fa un
  comentari positiu sobre els programes utilitzats El 14% diu que hagués
  preferit les explicacions del professor  | 
 
| 
   Ha estat fàcil usar el navegador  | 
  
   3,64  | 
  
   0,97  | 
  
   4  | 
  
   4  | 
 |
| 
   Ha estat fàcil usar les escenes  | 
  
   3,32  | 
  
   1,09  | 
  
   4  | 
  
   4  | 
 |
| 
   Has llegit les explicacions de les pàgines web  | 
  
   3,48  | 
  
   0,98  | 
  
   4  | 
  
   4  | 
 |
| 
   Has entés els enunciats de les
  activitats  | 
  
   3,48  | 
  
   0,85  | 
  
   4  | 
  
   4  | 
 |
| 
   Les escenes es veien bé  | 
  
   3,24  | 
  
   0,86  | 
  
   3  | 
  
   3  | 
 |
| 
   Has entés el que calia fer en
  cada escena  | 
  
   3,48  | 
  
   0,90  | 
  
   4  | 
  
   4  | 
 
| 
   Metodologia  | 
  
   Respostes
  i percentatges   | 
  
    Observacions de
  l’alumnat   | 
 
| 
   Has treballat individualment o en equip?   | 
  
   El 60% en equip; el
  20% individualment; el 20% de les dues formes   | 
  
   El 72% no fa
  observacions generals El 16% diu que
  considera millor l’ensenyament tradicional Una persona afirma que
  el mètode “està prou bé” Una altra que així
  resulta més difícil Finalment, una altra
  persona diu que amb un grup tan nombrós caldria una millor organització  | 
 
| 
   Has realitzat totes les activitats proposades?   | 
  
   El 80% sí; el 12%
  quasi totes; el 8% no   | 
 |
| 
   Què t'ha paregut millor en l'aprenentatge amb l'ordinador?   | 
  
   El 28% ho deixa en
  blanc; una altre 28% fa comentaris positius: “explicacions fàcils
  d’entendre”, “resulta fàcil”, “permet comprovar si està bé”... El 24% diu que res no
  li ha paregut millor El 12% valora
  positivament la novetat en la forma d’aprendre 1 persona valora el
  treball en grup i una altra el fet de no haver de portar sempre el llibre de
  text   | 
 |
| 
   Pel contrari, has notat a faltar alguna cosa durant les
  pràctiques?   | 
  
   El 48% no ha notat
  res a faltar El 20% les
  explicacions del professor i el 12% contesten amb un “Sí” que deu voler dir
  el mateix 2 persones reclamen
  més deures per a casa, 1 diu que les activitats són massa guiades i 2 ho
  deixen en blanc   | 
 |
| 
   Has resolt els dubtes que t'han sorgit?  | 
  
   El 56% diu que sí, el
  20% que no i el 24% diferents gradacions de “no sempre”   | 
 |
| 
   Has usat el quadern de treball per a prendre apunts?   | 
  
   El 64% diu que sí, el
  24% que no, i el 12% que no sempre   | 
 |
| 
   Has usat el quadern de treball per a escriure les
  conclusions de les activitats?   | 
  
   El 68% diu que sí, el
  16% que no, i un altre 16% que no sempre   | 
 
| 
   Actitud
    | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   Mo  | 
  
   Med  | 
  
    Observacions de
  l’alumnat  | 
 
| 
   T'ha agradat usar l'ordinador?  | 
  
   2,92  | 
  
   1,29  | 
  
   3  | 
  
   3  | 
  
   El 52% no fa
  observacions generals El 20% manifesta que
  prefereix l’ensenyament tradicional; i el 16%, que així els resulta més
  difícil El 12% diu que, encara
  que l’experiència els ha agradat, prefereixen el mètode tradicional   | 
 
| 
   Has hagut de consultar al professor?  | 
  
   3,84  | 
  
   1,05  | 
  
   3  | 
  
   4  | 
 |
| 
   Has vist avantatges en l'aprenentatge  amb ordinador?  | 
  
   2,6  | 
  
   1,26  | 
  
   3  | 
  
   3  | 
 |
| 
   Has vist inconvenients a l'aprenentatge  amb ordinador?  | 
  
   3,36  | 
  
   1,26  | 
  
   2  | 
  
   4  | 
 |
| 
   Has aprés els continguts que has treballat?   | 
  
   3,52  | 
  
   1,42  | 
  
   5  | 
  
   4  | 
 |
| 
   És millor que la classe tradicional?   | 
  
   2,08  | 
  
   1,16  | 
  
   1  | 
  
   2  | 
 |
| 
   Has treballat millor que en la classe tradicional?   | 
  
   2,04  | 
  
   1,28  | 
  
   1  | 
  
   1  | 
 |
| 
   T'agradaria aprendre les matemàtiques amb Descartes?  | 
  
   2,16  | 
  
   1,12  | 
  
   1  | 
  
   2  | 
 
| 
   Aprenentatge
  amb l'ordinador   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   Mo  | 
  
   Med  | 
  
    Observacions de
  l’alumnat  | 
 
| 
   T'agradaria usar l'ordinador en classe de matemàtiques amb
  altres programes?  | 
  
   2,04  | 
  
   0,66  | 
  
   2  | 
  
   2  | 
  
   El 72% no fa
  observacions generals El 16% indica que ha
  aprés poc o que prefereix el mètode tradicional Una persona, que ha estat
  molt bé. Una altra, que alguns continguts es poden aprendre amb l’ordinador,
  però d’altres no. I una altra, que estaria bé emprar aquest mètode en totes
  les assignatures  | 
 
| 
   T'agradaria usar l'ordinador en altres classes?  | 
  
   2,44  | 
  
   1,27  | 
  
   2  | 
  
   2  | 
 |
| 
   T'agradaria usar Descartes en ta casa per aprendre
  matemàtiques?  | 
  
   1,96  | 
  
   1,04  | 
  
   1  | 
  
   2  | 
 |
| 
   T'agradaria usar Internet en ta casa per aprendre les
  diferents matèries?  | 
  
   2,16  | 
  
   1,05  | 
  
   2  | 
  
   2  | 
 
| 
   Observacions
  generals   | 
  
    Observacions de
  l’alumnat  | 
 
| 
   Escriu ací qualsevol altra observació que et semble rellevant.  | 
  
   El 72% no fa cap
  observació en aquest apartat El 12% aprofita per
  reiterar que prefereix el mètode tradicional Una persona manifesta
  que li ha resultat difícil però interessant, i que podria acostumar-se a
  treballar tota l’assignatura d’aquesta forma Una altra diu que el
  mètode està bé, però que caldrien més explicacions per part del professor I una altra diu que
  aquesta forma de treballar funcionaria millor amb un grup més reduït o, sinó,
  amb un ambient més silenciós a l’aula d’ordinadors   |