Valoració de l'alumnat sobre l'experiència amb Descartes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
Instal·lacions (aula i equips informàtics) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
L'espai de l'aula t'ha semblat adequat | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 |
El nombre d'alumnes que heu treballat junts en el teu ordinador ha estat adequat | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 |
El teu ordinador ha funcionat adequadament | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 |
La visió de la pantalla del monitor ha estat adequada | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 |
T'has trobat còmode/a a la classe? | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |
Escriu ací les observacions que hages de fer a les instal·lacions en què s'ha realitzat l'experiència. Sols allò relatiu a l'aula i els aparells; els programes es tracten en el següent apartat. | Convindria tenir més ordinadors | Massa gent i pocs ordinadors | M'han paregut correctes | No sempre es veien bé les escenes | Són menudes per a la quantitat de gent, i els ordinadors són vells | Crec que al final han funcionat bé, ja que al principi no anaven bé. I respecte al nombre de companys a l'ordinador, perfecte | No teníem prou d'espai, perquè som molts i no hi ha tants ordinadors | Les instal·lacions, els quaderns i el professor han sigut (llevat d'algun cas) molt acceptables. Ha mancat l'explicació explícita a l'aula normal | Trobe que faltaven alguns ordinadors | Que els ordinadors es pengen prou vegades | Que els ordinadors a vegades s'aturen o es bloquen | Els ordinadors no eren molt nous, dificultant així l'aprenentatge. L'imatge de la pantalla era borrosa i al cap d'uns moments marejava | Estàvem molt apretats | ||||||||||||
Software (Pàgines de Descartes) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) | (1=no gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant 5=molt) |
El navegador ha funcionat correctament | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Ha estat fàcil usar el navegador | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 |
Ha sido fácil usar las escenas | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 |
Has llegit les explicacions de les págines web | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Has entés els enunciats de les activitats | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Les escenes es veien bé | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 |
Has entés el que calia fer en cada escena | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 |
Escriu ací les observacions que hages de fer sobre els programes que s'han utilitzat durant aquesta experiència. | Els programes estan prou bé | A l'explicar el funcionament d'algo o d'algun exercici, no s'entenia molt bé | És millor que m'ho explique una persona i no un ordinador | Hi havia activitats que no funcionaven | Seria millor que el professor explicara i que no ho fem nosaltres | Moltes vegades falla i hi ha exercicis que no es veuen | Els programes eren lents i de vegades no s'obrien | Crec que seria millor l'explicació del professor, perquè jo m'entere poc | Bé, prou bé, però amb una explicació més detallada haguera estat millor. Sense ànim d'ofendre | Que no anaren tan lentes (a vegades) i que no fallaren | Que a voltes no s'obrien correctament | Fallava moltes voltes l'ordinador i no es veien les activitats | Són prou adequats per estudiar mates | ||||||||||||
Metodologia | |||||||||||||||||||||||||
Has treballat individualment o en equip? | Equip | Equip | Equip | Equip | Equip | Indiv | equip | 2 | Equip | 2 | 2 | Equip | Equip | Indiv sobretot | 2 | Indiv | Equip | Equip | Equip | 2 | Equip | Equip | Equip | Indiv | Indiv |
Has realitzat totes les activitats proposades? | sí | sí | sí | bastant | sí | no | sí | sí | sí | sí | sí | sí | sí | Quasi | sí | sí | sí | sí | sí | no | sí | sí | sí | Quasi | sí |
Què t'ha paregut millor en l'aprenentatge amb l'ordinador? | Treballar en grup | res | res | res | res | Que t'ho explica bé | no sé | L'explicació de les activitats | res | Estava complet i és fàcil | Que pots comprovar si els resultats són correctes | Que és una forma diferent | No m'ha paregut mal | El treball era més fàcil | que ho trobe una novetat | res | Està bé | No haver de portar el llibre | Treballar amb l'ordinador | ||||||
Pel contrari, has notat a faltar alguna cosa durant les pràctiques? | no | sí, que les explicacions no s'entenien | Algú que m'ho explicara | deures | Un poc més d'explicació | sí | sí | no | no sé | Les activitats el guiaven massa | sí, l'explicació del professor i l'ajuda | no | El treball obligatori a casa (que sempre fa que aprenem més) i les explicacions | no | Una bona explicació personal | No | no | no | sí | no | no | no | no | no | |
Has resolt els dubtes que t'han sorgit? | sí | Alguns sí, altres no | no | pocs | no | no | sí | sí | sí | de vegades | no | sí | No tots, però alguns sí | sí | sí | alguns sí | sí | sí | no | sí | sí | sí | sí | sí | |
Has usat el quadern de treball per a prendre apunts? | sí | Molt poc | no | no | no sempre | no | sí | sí | sí | sí | no | sí | de vegades | sí | no | sí, quan hem donat classe normal | sí | sí | sí | sí | sí | sí | no | sí | sí |
Has usat el quadern de treball per a escriure les conclusions de les activitats? | sí | no | sí | sí | sí | no | de vegades | sí | sí | sí | no | sí | sí | sí | algunes | poc | ? | sí | no | sí | sí | sí | sí | sí | sí |
Escriu ací les observacions que hages de fer relacionades amb la forma de treball que has utilitzat en aquesta experiència. | Està prou bé, però amb tanata gent es necessita un poc més d'organització | Pense que seria millor treballar en classe, on el professor explique tots els dubtes | No m'ha agradat utilitzar tant l'ordinador. Preferisc que ho férem normalment | És una bona forma, encara que algunes coses s'han d'explicar a part i la gent no està acostumada a treballar així | No m'agrada gens donar classes de matemàtiques als ordinadors. Perquè tota la vida m'han ensenyat que s'estudien fent moltíssimis exercicis | M'ha resultat difícil entendre i estar segur que feia bé les coses | Ha estat bé, però preferisc donar classe normal | ||||||||||||||||||
Actitud | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) | Entre 1 i 5 (1=no, no gens, cap; 5=sí, molt, sempre) |
T'ha agradat usar l'ordinador? | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 |
Has hagut de consultar al professor? | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Has vist avantatges en l'aprenentatge amb ordinador? | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 |
Has vist inconvenients a l'aprenentatge amb ordinador? | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 |
Has aprés els continguts que has treballat? | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 |
És millor que la classe tradicional? | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 |
Has treballat millor que en la classe tradicional? | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 |
T'agradaria aprendre les matemàtiques amb Descartes? | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 |
Escriu ací les observacions que hages de fer relacionades amb l'aprenentatge que has fet en aquesta experiència. | Ha estat bé, però treballar en l'aula normal m'agrada més (serà perquè estic acostumat) | Pense que si les matemàtiques B ja són prou difícils, amb ordinador tenen més dificultats | S'aprén millor amb un mestre | No ens enterem molt bé del que està explicant | M'agradaria més treballar amb classes tradicionals que amb l'ordinador | No he aprés RES perquè no m'entere de res | Ha estat bé usar l'ordinador, però preferisc en l'aula normal; crec que hi ha més atenció | Sempre es pot millorar, però amb l'ordinador és més complicat | Crec que en les classes tradicionals la gent aprén més | Trobe que ens ensenyaríem més en la classe normal, explicant-ho tu, no l'ordinador | No m'ha agradat | Que no aprenem molt amb l'ordinador | |||||||||||||
Aprenentatge amb l'ordinador | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) | (1=mai; 2=a voltes; 3=freqüentment; 4=bastant 5=molt) |
T'agradaria usar l'ordinador en classe de matemàtiques amb altres programes? | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
T'agradaria usar l'ordinador en altres classes? | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 |
T'agradaria usar Descartes en ta casa per aprendre matemàtiques? | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 |
T'agradaria usar Internet en ta casa per aprendre les diferents matèries? | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Escriu ací les observacions que hages de fer relacionades amb l'aprenentatge que has fet en aquesta experiència. | Ha estat bé | Amb l'ordinador he aprés, però molt poc | Faríem millor les activitats en classe normal | En l'ordinador es podrien fer presentacions per explicar els continguts | No he aprés RES! Preferisc l'explicació del professor com tota la vida | Podria ser més fàcil, tot aniria millor i es podria fer en totes les assignatures | Hi ha coses que són bones per ensenyar-les amb l'ordinador, i altres no són bones | ||||||||||||||||||
Escriu ací qualsevol altra observació que et semble rellevant. | Segurament actualment, treballar en l'"aula virtual" em pareix un poc difícil (perquè jo no aprenc les coses de pressa) però amb el temps em puc acostumar | Una classe normal, amb pissarra seria millor | No és que no m'agrade fer mate en l'ordinador, però crec que a les classes hauríem d'estar més callats. Perquè hi ha gent que li costa | Aniríem millor si ho férem tot en classe normal, sense ordinador | M'agradaria més treballar amb classes tradicionals i no amb l'ordinador, perquè em senc més còmoda i crec que aprendria més | M'agradaria no usar tant els
ordinadors i fer més classes tradicionals. Crec que la majoria necessitem les classes tradicionals per a aprendre alguna cosa, perquè a l'ordinador no ens enterem. Jo pense que la gent que no és tan sobrada en matemàtiques necessita l'ajuda i el recolzament d'aquest |
Vaig a fer una observació
sincera. Em donaria igual que el professor s'assabentara de qui sóc. He suspés l'assignatura i no me n'alegre, i sé que gran part de culpa és meua, mai he tret molt bona nota en Matemàtiques. Per molt que tot el món vulga tirar la culpa al professor, ell ha de saber que no és veritat, que ell fa el que ha de fer; i a mi, Fernando m'agrada. Però des del meu punt de vista, m'agradaria que ens explicara més les coses. Bon Nadal |
||||||||||||||||||
José Fernando Juan García | |||||||||||||||||||||||||
IES Joan Fuster de Bellreguard |