EDA 2010

Experimentació Didàctica a l'aula

VALORACIÓ FINAL DE L'EXPERIÈNCIA (4)



9. VALORACIÓ PERSONAL
:


La meva valoració personal és força positiva de tota l'experiència en general.


Sí que vist com ha anat aquesta hi ha diferents aspectes que canviaré en properes edicions, com ja he comentat anteriorment.



Però en quant a l'objectiu d'enfocar l'ensenyament de les matemàtiques des d'una altra perspectiva  crec que s'ha assolit.



En quant a l'alumnat, li ha costat entendre quin era l'objectiu d'aquestes classes, doncs estan massa acostumats a tenir el professor al davant i que vagi explicant. Ara bé, si de mica en mica es van introduint aquestes eines, ja no els serà tan estrany i fins i tot, crec que cada vegada demanaran més aquest tipus de classes.



Crec que la utilització dels materials de Descartes, al principi pot ser complementari als llibres de text, però si es dissenya en consciència es poden fer servir com a substitució dels llibres de text.



Espero poder seguir utilitzant aquest materials els cursos següents i amb diferents tipus d'alumnat.





10. OBSERVACIONS I SUGGERIMENTS
:


Abans de fer servir els materials de Descartes a l'aula, s'han de programar les sessions a consciència i marcar-se quins són els objectius de cada sessió. D'aquesta manera es poden aprofitar al màxim i treure també el màxim als alumnes.

Per tal de treure un bon profit de l'experiència a l'aula, s'ha de disposar d'aules d'informàtica ben condicionades i d'un ordinador per alumne (tot i que entre ells puguin comentar les activitats).

Treballar les activitats amb una petita explicació prèvia,i després que ells mateixos experimentin i arribin a les seves conclusions. Després fer una correcció conjunta i una posada en comú sobre les activitats treballades.

Les activitats en el full de treball, crec que han de ser racionades per tal que els alumnes no associin, classe de mates a informàtica amb "un altre cop omplir els fulls de treball".

Es poden alternar sessions de projecció amb canó, sense ordinadors pels alumnes, amb sessions de treball d'alumnes.

Per acabar, crec que tot el material que hi ha a la web Descartes és riquíssim per tal de que cadascú el pugui adaptar a les seves classes i fer diferents nivells en una mateixa aula, per aquells que tenen més facilitat i per als qui els hi costa més però també arriben.


Els seguiré utilitzant i recomanant a d'altres compnays.

 









Susanna Igual López
© Ministerio de Educación. Any 2010. Index
 
Licencia de Creative Commons
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.