EDA 2010Experimentació Didàctica a l'aulaVALORACIÓ FINAL DE L'EXPERIÈNCIA (2) |
2. OBJECTIUS DE L'EXPERIÈNCIA : Document inicial on es descriuen els objectius generals de l'experiència (pràctica 1) Crec que s'han assolit alguns dels objectius sobre la utilització dels ordinadors com a eina d'aprenentatge de les matemàtiques. Sobretot, pel fet que requereix que l'alumne aprengui d'una forma més autònoma i el professor no només estigui a l'aula per explicar i abocar continguts sinó que també participi de la dinàmica de l'aula des d'un altre punt de vista. |
3. CONTINGUTS MATEMÀTICS : Els continguts matemàtics de les unitats que havia pensat inicialment també es troben descrits en el document pràctica 1 Tot
i que al final, després d'haver començat l'experiència amb els alumnes
i de resoldre petits problemes tècnics que la van endarrerir, els
continguts matemàtics que s'han realitzat han estat:
|
4. AULA D'ORDINADORS : La
utilització de l'aula d'informàtica ha estat condicionada
a les característiques del centre tal i com s'explica en el
següent document: pràctica 2
El
fet de posar 30 nois i noies distribuïts en 16 ordinadors, dels
quals realment funcionaven 15, ha fet que en algun moment
l'experiència fos una mica pesada de realitzar i trencava la
concentració dels alumnes. Però en general, s'han adaptat
a la situació i gairebé totes les sessions han realitzat
la feina correctament.
De les tres hores a la setmana que teníem classe de matemàtiques, dues hores les feiem a l'aula d'informàtica, i la tercera la dedicàvem a resoldre dubtes i avançar en els conceptes que anaven treballant. |
5. UNITATS DIDÀCTIQUES : Les
unitats didàctiques treballades, han estat agafades de la
web Descartes i modificades una mica segons els continguts que havia de
treballar a l'aula.
Aquestes unitats estan relacionades en el següent enllaç: |
Susanna Igual López | |
© Ministerio de Educación. Any 2010. |