EDA 2010

Experimentació Didàctica a l'aula

VALORACIÓ FINAL DE L'EXPERIÈNCIA (2)


2. OBJECTIUS DE L'EXPERIÈNCIA
:



Document inicial on es descriuen els objectius generals de l'experiència   (
pràctica 1)




Crec que s'han assolit alguns dels objectius sobre la utilització dels ordinadors com a eina d'aprenentatge de les matemàtiques. Sobretot, pel fet que requereix que l'alumne aprengui d'una forma més autònoma i el professor no només estigui a l'aula per explicar i abocar continguts sinó que també participi de la dinàmica de l'aula des d'un altre punt de vista.



3. CONTINGUTS MATEMÀTICS
:

Els continguts matemàtics de les unitats que havia pensat inicialment també es troben descrits en el document  pràctica 1

Tot i que al final, després d'haver començat l'experiència amb els alumnes i de resoldre  petits problemes tècnics que la van endarrerir, els continguts matemàtics que s'han realitzat han estat:

  • Conceptes bàsics de funcions: concepte de funció, domini, recorregut, continuïtat, tipus de discontinuïtat, simetries, periodicitat, creixement, decreixement i màxims i mínims relatius.
  • Funcions elementals: funció lineal, funció afí, funció quadràtica, irracional i de proporcionalitat inversa.
Han quedat pendents de treballar amb Descartes les funcions trigonomètriques i les exponencials i logarítmiques, com era la primera intenció.

4. AULA D'ORDINADORS
:

La utilització de l'aula d'informàtica ha estat condicionada a les característiques del centre tal i com s'explica en el següent document: pràctica 2

El fet de posar 30 nois i noies distribuïts en 16 ordinadors, dels quals realment funcionaven 15, ha fet que en algun moment l'experiència fos una mica pesada de realitzar i trencava la concentració dels alumnes. Però en general, s'han adaptat a la situació i gairebé totes les sessions han realitzat la feina correctament.

De les tres hores a la setmana que teníem classe de matemàtiques, dues hores les feiem a l'aula d'informàtica, i la tercera la dedicàvem a resoldre dubtes i avançar en els conceptes que anaven treballant.
5. UNITATS DIDÀCTIQUES :



Les unitats didàctiques treballades,  han estat agafades de la web Descartes i modificades una mica segons els continguts que havia de treballar a l'aula.

Aquestes unitats estan relacionades en el següent enllaç:


Susanna Igual López
© Ministerio de Educación. Any 2010. Index
 
Licencia de Creative Commons
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.