PRÁCTICA 3: ORGANIZACIÓN

 

Mª DEL CARMEN BUENO FERREIRO 

 

PREPARACIÓN DE LOS RECURSOS DE LA ENSEÑANZA.-

 

Recursos que voy a emplear.

 

La unidad que he elegido para trabajar en el aula es la 1ª de 2º ESO. Será la más apropiada, dado que los contenidos gramaticales se ajustan a los que estemos trabajando paralelamente en esta época del curso. La unidad, además, puedo adaptarla a los contenidos de Educación para la Ciudadanía, como ya mencioné previamente imparto esta asignatura en inglés (por entre esta asignatura y la de Lengua Inglesa. Al tratar el tema de las nacionalidades, puedo enlazar.

 

 

 

 

 

MATERIALES DE EVALUACIÓN.-

 

 

De los contenidos de aprendizaje.

 

 

 

 

 

 

 

Del proceso.

 

Pasaré las hojas de encuesta inicial y final.

 

 

PRUEBA INICIAL

 

1)    Use the Present Simple of verbs To Be/To Have Got  to fill in the empty spaces.

 

 

2) Fill in the following application form.

 

Full name:

Age:

Nationality:

Address:

Telephone number:

E-mail:

Hobbies:

 

3) Use the information below to make a dialogue between Ana and Pietro.

Ann

-          19 years old.

-          Irish.

-          She lives in Santiago.

-          She likes history.

 

Pietro

-          20 years old.

-          Italian.

-          He lives in Vigo.

-          He likes maths.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4) What subject is it?

 

Art / Computer Science / Chemistry / Physical Education / Maths / Biology

 
 

 

 

 

 

 

 

 

5) Add capital letters to correct the spelling mistakes.

 

 

french            history           italy               school                    students

 maths           english         river               name         himalayas    

monday         morning       march             day             michael

 

6) Countries and  nationalities.

 

 

§  Spain  … … …  Spanish

§  England … … … 

§  Scotland … … …

§  Wales … … …

§  Ireland … … …

§  Italy … … …

§  France … … …

§  China … … …

§  Japan … … …

§  Portugal … … …

 

 

 

 

 

HOJAS DE SEGUIMIENTO Y EVALUACIÓN

 

1ª SESIÓN: Introductions and meeting people.- 

How can you …

 

1.    … introduce yourself?

 

2.    … ask the name to someone?

 

3.    … and the age?

 

4.    … ask the nationality to someone?

 

5.    … and the telephone number?

 

6… ask the address?

 

 

 

2ª SESIÓN: Subjects.-

 

 

1.    Write all the subjects you have.

 

 

 

2. What is/are your favourite subject/s? Complete answer.

 

 

 

3ª SESIÓN: Nationalities.-

 

Write at least 10 countries with its nationalities.

europa_map

 

             1. Spain - Spanish

             2.

             3.

             4.

             5.

             6.

             7.

             8.

             9.

           10.

 

4ª SESIÓN: Aplication form. Talking about oneself.-

 

Fill in the application form, then write about yourself to complete information (hobbies, favourite subjects, food, interests and any other further information you want to add).

 

§  Full name:

§  Age:

§  Adress:

§  Nationality:

§  Telephone number:

§  E-mail:

 

 

 

 

5ª y 6ª SESIÓN.-

 

Entrega y exposición de sus propios trabajos, para valorar como prueba final.

 

 

 

PRUEBA FINAL

 

You have to plan a trip to do a training course, wherever you want, you can choose any place in the world. .You have to do a project and an oral exposition about it. The project must include:

You might also add more information (optional):