PRÁCTICA 3. EXPERIMENTANDO MALTED EN EL AULA Mª REMEDIOS VALERA

1.   Preparación de los recursos que se va a emplear

a.   Unidades Didácticas Malted

b.   Otros recursos

2.   Materiales de evaluación:

a.   De los contenidos:

                                                          i.   Prueba previa

                                                         ii.   Hojas de trabajo

                                                        iii.   Prueba final

b.   Del proceso:

-------------------

  1. Preparación de los recursos que se va a emplear

Las unidades que voy a trabajar con mi grupo de 2º Ciclo de Grado superior son las siguientes: Seaside holidays (1º Bach) y Journey to China (2º bach). Decidí empezar con una unidad de 1º bach, pues el trabajo es innovador para mis alumnos y no quería que se desanimaran por usar una unidad más compleja. Además, como expliqué en la práctica 2, la mayoría de mis alumnos hace dos años como mínimo que no han estudiado inglés, así que considero necesario ir de menos a más en cuanto a contenidos gramaticales y de vocabulario.

Por otra parte, ambas unidades se ajustan a los contenidos temáticos de  mi programación.

 

Seaside Holidays

 

http://malted.cnice.mec.es/unidades/portada_images/Seaside_Holidays.gif

Goals: To develop students' knowledge in relation with seaside experiences, this includes specific vocabulary, document types and conversational exchanges, it also includes training in the four major skills of listening, reading, writing and speaking, both individual and collective work are practised, and computer based work practices are developed. Grammar and vocabulary: Vocabulary related to seaside experiences, passive and active vocabulary, language functions: narrating, phonemic transcription of new vocabulary, prosodic aspects of English speech: stress, rhythm and intonation, cultural background related to a popular British habit.

Ayuda

Visualizar

Teacher's notes

Autor: Miguel Ángel Murcia

3,28 MB

INSTALACION ONLINE

 

 

Journey to China

 

http://malted.cnice.mec.es/unidades/portada_images/Journey_To_China.jpg

Conditional sentences types I, II, III. Expressions with "I wish". Time clauses. Phrasal verb "go". Talking about regrets, conditions and wishes. Asking for and giving information at the airport. Announcements. Travelling. Flying and airports. Pronunciation of weak and strong forms.

Ayuda

Visualizar

Teacher's notes

Autores: Alicia Pérez y Pedro J. Serrano

3,92 MB

INSTALACION ONLINE

 

a)  Recursos:

            Para la unidad “Seaside holidays”:

·        Listening: Holidays; Libro “Developing tactics for listening”, ed. A modo de introducción, para hablar de las vacaciones típicas (holiday resort, sightseeing, etc).

            Para la unidad “A journey to China”:

·        Folleto real de las recomendaciones de los objetos que no se pueden llevar al avión.

·        Música de oriente: para iniciar la unidad, empezar el tema con sonidos de China. Se pide a los alumnos que den palabras del país que creen que es.

            Diccionarios online:

            http://www.webster-dictionary.org/

            http://dictionary.cambridge.org/

http://www.spanishdict.com/

 

  1. Materiales de evaluación

Ø  De los contenidos:

He elaborado una hoja de trabajo que entregaré a cada alumno; además les entregaré una copia por email para facilitar su elaboración.

Evaluación inicial:

·        “Seaside holidays”:

o   Send a comment in our blog, talking about the last place you went on holidays. Did you have a good time? Who did you go with?

 

·                    “A journey to China”:

o   Complete the senteces:

                        If I were a rich person………………………………………

                        If I have time………………………………………………….

                         I wish …………………………………………………………….

 

Ø  Del proceso :

A modo se seguimiento, voy a sacarle partido al blog que he creado para este grupo, donde los alumnos deben ir haciendo comentarios para indicarme en qué actividad se han quedado, las dificultades encontradas, los aspectos positivos, sugerencias, etc. La idea es que les sirva de medio para comunicarme de forma privada su evolución con las unidades. El blog es: http://www.superciclolasgalletas.blogspot.com/

 

HOJA DE TRABAJO UNIT 1: “Seaside holidays”

            Part one:

  1. Draw a map of United Kingdom and indicate where Devon is.
  2. What’s the weather like in Devon?
  3. Tell me activities/sports that you can do in a beach:
  4. Complete the following sentences:
    1. If you sunbathe for a long time, you will get ________________.
    2. I prefer sunny weather instead of _____________weather.

            Part two:

  1. Where is Lizard Island?
  2. What activities can you do there?
  3. Would you like to visit this place? Explain why.

 

 

Evaluación final:

Ø  “Seaside holidays”:

o    Imagine that you have to make a brochure of Las Galletas for a tourist company. Write a short description of the village, indicating the activities that you can do here. Don’t forget to include pictures. You can print it or send it by email to your teacher.

(Brochure : folleto, tríptico)

 

Ø  “A journey to China”

a.    Complete the sentences and compare to the ones you did at the beginning of the unit.

            If I were a rich person………………………………………

            If I have time………………………………………………….

             I wish …………………………………………………………….

           

b.    In pairs, write a dialogue between a person who wants to travel abroad and a travel agent. Invent as many details as you want of the trip. Then, you must play this dialogue in front of the class. Dont’ forget to include some of the grammar points you have studied in this unit.