TRIGONOMETRÍA |
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Xeometría |
7. RAZÓNS TRIGONOMÉTRICAS DE ANGULOS DE 0º A 360º. CIRCUNFERENCIA GONIOMÉTRICA. | ||
Trazamos
unha circunferencia de radio
unidade. Tomamos un sistema de coordenadas
con orixe no centro da circunferencia.Esta circunferencia
recibe
o nome de circunferencia goniométrica. Vamos a
visualizar as
razones trigonométricas de calquera ángulo. |
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7.1. SENO | ||
Tendo en conta a definición de seno : sen A = cateto oposto/ hipotenusa e que pola construción a hipotenusa vale 1 , seno A = cateto oposto . | ||
1.- Modifica
o valor do ángulo Â
e observa como cambia o valor do seno. 2.-Comproba que para calquera valor de  tense que sen  = sen(Â+2kp), sendo k un número entero, que representa o número de voltas o redor da circunferencia. 3.- Cal é o maior valor do seno dun ángulo Â? E o menor? 4. Indica en qué cuadrantes o seno toma valores positivos y en cales negativos. 5. ¿Para qué valores de  é sen  = 0? |
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7.2. COSENO | ||
Tendo en conta la
definición de coseno
: cos  =
cateto contiguo/ hipotenusa e que pola
construcción a hipotenusa vale 1 ,
cos  = cateto contiguo. |
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7.-Comproba que para calquera valor de  tense que cos = cos(Â+2kp), sendo k un número entero, que representa o número de voltas o redor da circunferencia. 8.- Cal é o maior valor do cos dun ángulo Â? E o menor? 9.- Indica en qué cuadrantes o coseno toma valores positivos e en cales negativos. 10.-Comproba que para calquera valor do ángulo  tense que cos2 + sen2 = 1 11.- ¿Para qué valores de  é cos  = 0? 12.- Indica en qué cuadrantes a tanxente toma valores positivos e en cales negativos. |
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8. RELACIÓNS ENTRE LAS RAZONES TRIGONOMÉTRICAS DE ANGULOS | ||
8.1. ÁNGULOS SUPLEMENTARIOS | ||
Ángulos suplementarios son os que suman 180º. Na seguinte escena pode verse con color vermello el ángulo B y el ángulo A suplementario del ángulo B (en verde). | ||
1.- Modifica o valor do
ángulo A e observa como cambia o valor
do seu suplementario.
2.- ¿Cómo teñen os senos os ángulos suplementarios?. ¿E os cosenos ?. 3.- ¿Cómo están relacionadas as tanxentes de dous ángulos suplementarios?. 4.- Se un ángulo pertenece ao cuarto cuadrante, ¿a qué cuadrante pertenece o seu suplementario?
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8.2. ÁNGULOS QUE SE DIFERENCIAN EN 180º. | ||
Na sguinte escena poden verse dous ángulos A e B que se difiren en p radiáns. | ||
1.-Modifica o valor do ángulo A e observa como cambia o valor de B. 2.- ¿Cómo teñen os senos os ángulos A e B?. ¿E os cosenos?. 3.- ¿Cómo están relacionadas as tanxentes dos ángulos A e B?. |
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8.3. ÁNGULOS OPUESTOS | ||
Na seguinte escena pode verse con color vermello o ángulo B, oposto del A (en verde). | ||
1.-Modifica o valor do
ángulo A e
observa como cambia o valor do seu opuesto. 2.- ¿Cómo teñen os senos dous ángulos opostos?. ¿E os cosenos?. 3.- ¿Cómo están relacionadas as tanxentes de dous ángulos opostos?. |
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Páxina
adaptada por Concepción
Rodríguez Prieto |
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© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2009 |