|  | TRIGONOMETRÍA | 
| Xeometría | |
| 1. ÁNGULO. DEFINICIÓN. | |||
| Ángulo é a porción do plano comprendida entre duas semirrectas que teñen a mesma orixe. A orixen común chamase vértice do ángulo. Os ángulos positivos midense no sentido contrario ás agullas do reloxo e os negativos no mesmo sentido das agullas. | |||
| 1.-
Consideramos uns eixes de coordenadas e debuxamos un ángulo
tal que o
vertice coincide coa orixe de coordenadas. Representa
sucesivamente os ángulos de 20º,
30º, 60º,
120º, 180º, 200º, 270º,
300º  e anota no
teu cuaderno o  cuadrante no que queda o
lado final. 
 
 2.- Representa sucesivamente os ángulos de -20, -30, -60, -120, -180, -200, -270, -300 e anota no teu cuaderno o cuadrante no que queda o lado final. | |||
| 2. MEDIDA DE ÁNGULOS. RADIÁN. | ||
| Para
medir a amplitude dos ángulos emplease o sistema
sexagesimal,  a unidade de medida é o  grao,
cada grao ten 60 minutos e cada minuto 60 segundos. Outra unidade de medida que tamén se usa é o radián. Consideramos unha circunferencia de radio r e debuxamos un arco de lonxitude igual a do radio da circunferencia, definese un ángulo BAC, decimos que mide 1 radián. En xeral, o número de radios que mida o arco son os radiáns que mide o ángulo. Como a circunferencia mide 2p radios, un ángulo de 360º mide 2p radiáns. Entón 180º é igual a p radiáns. 
 Normalmente
  non  sustituimos p por
o valor aproximado. Decimos ángulos de p/3
radiáns, de p/2
radiáns, etc. | ||
| 3. Na escena do lado aparecen os resultados con número decimais e o normal é que aparezan da seguinte forma:   4. Pasa a radians : 30º, 90º, 270º, 300. Resolvelo no cuaderno e comprobar o resultado na escena do lado, dando eses valores o ángulo e vendo si os resultados coinciden. | ||
|  |  | |||||
|  | 
| Páxina adaptada de Jesús Fernández Martín de los Santos | ||
|  | ||
| © Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2009 | ||