Aspectes positius
- Els alumnes mostren més interès cap a l'assignatura de Matemàtiques.
- Sembla que
l'experimentació fa que el grup evolucioni d'una manera
més compacta, sent la dispersió menor que a altres grups
on no es fa l'experimentació.
- No ha hagut cap dificultat per a que l'alumne manegi les ferramentes informàtiques.
- La motivació augmenta, encara que sembla disminuir a mesura que es desenvolupa l'experiència.
- La atenció a la diversitat es millora de manera notable.
- El percentatge d'aprovats és notablement superior als grups on no es desenvolupa l'experiència.
- Les unitats estudiades amb Descartes amb estat molt completes.
- És un treball que es pot aprofitar per a pròxims cursos.
- La utilització del projector a classe ha tingut més èxit que l'aula d'informàtica.
- Els alumnes, amb el projector dins l'aula, estaven més atents, concentrats i participatius.
- El ritme de classe, amb el projector, és més ràpid.
|
Aspectes negatius
- El ritme de classe (a l'aula d'informàtica)
és més lent que a una classe convencional, però
pot ser per la inexperiència del professor.
- Es dedica molt de temps en la instal·lació
dels programes informàtics necessaris per desenvolupar
l'experimentació.
- Els alumnes es distreuen més a l'aula d'informàtica, entre ells i amb les escenes.
- Sembla més lúdic i els alumnes creuen que estan jugant.
- S'ha de donar moltes pautes per que els alumnes facin una sessió completa a l'aula d'informàtica.
- Després d'acabar l'experimentació, hi ha dos
sectors d'alumnes: uns volen continuar amb el programa Descartes i
altres no volen de manera radical.
- Les unitats tenien molt de text per a uns alumnes que no tenen una comprensió lectora molt gran.
- Si hi ha alumnes amb problemes visuals, la utilització del projector a classe pot ser un gran inconvenient.
- L'aula d'informàtica ha de reunir les condicions
necessàries per desenvolupar la classe. Si n'hi ha molts
d'alumnes i la classe és petita, pot ser desastrós.
|