Conxa
Sanchis Sanz
Vaig
dedicar una sessió a comentar les
característiques del projecte, de quina
manera afectava a la forma de treballar a classe, què
s'esperava aconseguir i
la importància de la participació de l'alumnat,
fent les tasques encomanades i
també donant la seva opinió i fent suggeriments
de cara a millorar els
resultats.
Em
va semblar oportú donar-los:
·
Un
full en què es
comentaven els aspectes a què m'he referit més
amunt.
·
Una
graella amb la
planificació de l'experiència.
En
aquesta sessió també varen omplir l'enquesta
inicial.
Durant
l'experimentació, vaig anar fent un diari de
classe. Passo
a comentar-ne el més
destacat.
Aquesta posada en
comú és imprescindible: hi ha un
moment que se senten xocats davant del canvi, que enyoren la classe
tradicional, que estan a punt de "tirar els trastos", i val a dir que
aquesta sensació també la vaig tenir jo mateixa
en algun moment.
Per tant, era bo parlar-ne. El
resultat va ser
positiu: vàrem quedar que jo fragmentaria les meves
explicacions al projector.
Comentaris
Em sembla que seria convenient fer l'experimentació a començament de curs, quan els alumnes poden ser més receptius davant una nova metodologia. Penso que fer-la a meitat del segon trimestre ha fet que la fase d'adaptació fos més mala de passar.
A l'alumnat de 4t A
Avui comenceu la fase d'experimentació amb Descartes a l'aula. Durant els mesos de febrer i març, les classes de Matemàtiques es faran a l'aula d'informàtica i es faran servir materials del projecte Descartes com a medi d'ensenyament-aprenentatge.
L'objectiu d'aquesta experimentació és detectar els avantatges i inconvenients de la utilització de les TIC (Tecnologies d'Informació i Comunicació) en el procés d'ensenyament i aprenentatge i trobar enfocaments més profitosos en aquest procés.
Es tracta d'un projecte important i, per poder arribar a bon port, la vostra col.laboració és fonamental. Hi heu de tenir un paper actiu: penseu que la vostra opinió se us demanarà en dues enquestes (al començament d'aquesta experimentació i i en acabar-la), i serà tinguda en compte.
Cal, doncs, que us ho prengueu seriosament: no es tracta de jugar amb els ordinadors, sinó d'aprendre amb ells i fer-ho de la manera més autònoma possible. Això vol dir concentrar-se, reflexionar i esforçar-se per entendre les coses per un mateix abans de demanar ajuda (que, per descomptat, podeu demanar i tindreu sempre que calgui, però abans heu d'haver treballat).
Pel que fa al mètode de treball, dues observacions importants:
Ø Llegiu atentament a la pantalla les indicacions de cada apartat que calgui realitzar.
Ø
Feu les activitats seguint
aquestes
indicacions, no
fent
assajos. Això és important sempre,
però ho és especialment en aquesta
unitat perquè hi ha moltes activitats de
construcció.
Espero
que gaudiu amb aquesta
experiència i que us sigui profitosa.
DILLUNS |
DIMARTS |
DIJOUS |
16 de febrer
|
17 de febrer
|
19 de febrer
|
23 de febrer
|
24 de febrer
|
26de febrer
|
2 de març
|
3 de març
|
5 de març
|
9 de març
|
10 de març
|
12 de març
|
16 de març
|
17 de març
|
19 de març
|
23 de març
|
|
|
DILLUNS |
DIMARTS |
DIJOUS |
16 de febrer
|
17 de febrer
|
19 de febrer
|
23 de febrer
|
24 de febrer
|
26 de febrer
|
2 de març
|
3 de març
|
5 de març
|
9 de març
|
10 de març Segueixen treballant la paràbola, cadascú al seu ritme. |
12 de març Segueixen treballant la paràbola, cadascú al seu ritme. |
16 de març
|
17 de març
|
19de març VAGA |
23 de març SORTIDA AL TEATRE |
24 de març
|
26 de març
.
|
30 de març Examen de repesca de funcions. |
|
|