VALOR NUMÈRIC D´UNA EXPRESSIÓ ALGEBRAICA
 

ARA JUGUEM UNA MICA
Les següents escenes formen part d'un joc per a  dos o tres jugadors. Llegiu atentament les  següents instruccions del joc i jugueu a veure qui és el millor.

INSTRUCCIONS DEL JOC

A la pantalla apareixen tres escenes diferenciades:
  1. El tauler i 10 fitxes per jugador.
  2. Las targetes de les operacions.
  3. Els daus.

1.-En aquest joc poden jugar  dos o tres jugadors que juguen per torns, en aquest cas ho fareu amb grups de tres jugadors seguint les indicacions del professor. Començarà aquell jugador o jugadora que obtinga un major nombre en la suma dels dos daus d'una tirada prèvia.
 Per realitzar  una tirada amb els daus heu de  polsar el botó Tirar que hi ha a  l'escena corresponent.

2.-Una vegada decidit quin jugador comença, aquest tira els daus i es sumen els punts que han sortit, i la suma dels punts serà el valor de n de les expressions  que hi ha al tauler de les targetes que tenen les operacions que heu de realitzar.


3.-Hem de substituir el valor de n en la targeta que elegim (l´elegeix el jugador entre aquelles que estan lliures), i després realitzem les operacions indicades. El resultat per a ser vàlid ha de ser un nombre natural entre 1 i 100.

4.-Cada targeta d´operacions només podrà ser utilitzada, per cada jugador, una sóla vegada. Així que la targeta haja estat utilitzada  es  marcarà ( es col·locarà en la cel·la adjunta a la fitxa) amb una fitxa del color que cada jugador haja elegit per a jugar. Cada targeta només podrà ser utilitzada, per cada jugador, una única vegada. 

5.-Una vegada realitzada l´operació indicada en la targeta elegida, es col·loca una fitxa  al tauler sobre el nombre que s´ha obtingut com a resultat de les operacions.

6.-Sobre un nombre d´un tauler només podran  estar col·locades, com a molt, dos fitxes de colors diferents.

7.-Si un jugador contrari, observa que l´operació  ha resultat incorrecta, s´anul·la la tirada i passa el torn a l´altre jugador.

8.-Guanya qui aconseguisca col·locar totes les seues fitxes al tauler, utilitzant totes les targetes. 

9.-Si ocorre que arriba un moment en el qual no siga possible col·locar més fitxes, guanya el que menys targetes li queden per utilitzar. 

10.-Utilitza els fulls que et donarà el professor  (ACTIVITAT 4) per a realitzar els càlculs adients.



 

       
           
  Enrique Martínez Arcos(Adaptada parcialment  i traduïda al català per Josep Antoni Pons Gascó)
 
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2003 
 
 

Licencia de Creative Commons
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.