Full de ruta

Abans de començar ...

No val a dir "No ho entenc". El secret està en què la lectura que fas ha de ser amb concentració i s'ha de fer posant-hi moltíssima atenció. Fins que no s'entèn alguna explicació o alguna ordre, algun concepte o algun procediment, no es pot continuar, s'ha d'insistir.  Això et servirà sempre, i per qualsevol cosa que facis.

A la setmana farem tres sessions  seguides a l'aula d'informàtica. Per treballar a l'aula d'informàtica es poden fer grups de dos alumnes o treballar de forma individual. 

Quan treballem amb els ordinadors, abans de començar a fer les activitats i els exercicis,  es necessari que us familiaritzeu amb els controls de les pàgines i de les escenes, això vol dir "experimentar", mirar "a veure què passa", comprendre el funcionament, i fer-ho sense por.

En les pràctiques a l'aula d'informàtica no només s'han de llegir atentament totes les explicacions, deduccions i els exemples, és necessari confegir apunts o completar-los, i fer totes les activitats que es presenten. Per tant s'ha de dur la llibreta sempre a classe, també la calculadora, i fer totes les activitats proposades, seguint fil per randa totes les indicacions. Es tracta d'arribar a comprendre el per què del que fem.

Per aconseguir tenir uns bons apunts, us facilitem un esquema de la unitat, que anomenem IDEES CLARES, que haureu d'omplir i/o ampliar a mida que aneu avançant. En acabar la unitat, el dia en què fareu l'autoavaluació, el lliurareu al professor.

A més, hi ha fulls de treball que s'han de fer a casa i s'hauran de lliurar al professor quan aquest ho indiqui. Es penjaran en el bloc del departament i també us en lliurarem còpies.

El primer que farem serà omplir una enquesta inicial. L'hem penjada al bloc i l'heu de retornar mitjançant l'adreça de correu que us hem proporcionat abans del dia 3 de febrer. I en un "llapis de memòria" us copiarem la pràctica, per no haver de treballar "on line", per si de cas.

No cal que us recordem que sou alumnes de batxillerat. És evident que tots teniu un ritme de treball diferent, però podeu treballar a casa per anar avançant i, a més, una sessió a la setmana la farem a l'aula de grup, per tal que pogueu preguntar sobre qüestions teòriques o de tipus pràctic, o entrebancs que pot ser que trobeu a l'hora de fer els fulls de treball.



    La primera sessió serà el dia 5 de febrer.

En aquesta sessió ens posarem en contacte amb el material que hem de treballar, us explicarem com funcionarem, us respondrem tots els dubtes i preguntes que tingueu, etc. 

    Les 5 següents sessions les farem els dies 6, 10, 12, 13 i 17 de febrer.

Es tractaran els continguts relacionats amb la necessitat de l'ampliació dels nombres reals, la introducció dels nombres complexos, les expressions d'un nombre complex i les operacions amb complexos, amb el propòsit d'arribar abans de les Jornades Culturals a la potenciació de nombres complexos en forma polar.

En aquest període heu de lliurar els dos primers fulls de treball complets.

El dia 24 de febrer resoldrem dubtes a l'aula de grup, i  mirarem en quin punt de la unitat ens trobem.

    Les 4 següents sessions les farem els dies 26 i 27 de febrer, 3 i 5 de març.

En aquestes sessions s'ha d'acabar la unitat i lliurar al professor els fulls de treball 3 i 4.

    Els dies 6 i 10 de març, fareu la prova d'autoavaluació, la meitat de classe cada dia. 

Durant la setmana d'exàmens de la segona avaluació, que comença el dia 12 de març i acaba el dia 17 de març, fareu l'examen global de matemàtiques que, òbviament, inclourà una part de complexos. Constatarem com ha anat l'experiència amb aquesta unitat i perfilarem l'experiència següent que consistirà en reforçar l'inici de l'anàlisi amb Descartes.



Zoila Pena i Terrén, de l'IES Can Mas, febrer de 2009