Esquema do diario de clase.

Adelino Pose Reino                                    IES “Xulián Magariños

Número de sesións na aula de ordenadores e na aula normal.

 

Unha sesión semanal na aula normal para explicar os conceptos mais importantes e facer exemplos e exercicios, dúas na aula de informática nova e unha na aula de informática exterior para que o alumnado fixera ás follas de traballo e utilizase ás unidades Descartes.

Do total de 32 sesións iniciais impartíronse 29 sesións, tres por diversas causas foi imposible dalas.

9 sesións destinadas a estatística descritiva (ata a folla de traballo nº 8).

7 sesións dedicadas a distribucións estatísticas bidimensionais, coeficiente de correlación linear, recta de regresión. (folla de traballo nº 9 ampliada con outros exercicios do libro e de portais de internet)

3 sesións repaso de probabilidade, espazo de sucesos, unión e intersección de sucesos.(folla de traballo 10, e actividades dá Unidades Descartes de 3º diso de probabilidade)

6 sesións a probabilidade condicionada, teorema da probabilidade total e regra de Bayes. (follas de traballo 11,12 e 13)

2 sesións foron destinadas a facer dous controis, un de estatística descritiva e recta de regresión e outro de probabilidade.

2 sesións a estabilización de frecuencias, funcións de probabilidade. (follas de traballo 14 e 15).

Foi imposible facer neste tempo as follas de traballo 16, 17 e 18 correspondentes o aparato Galton, distribución binomial e distribución Normal.

 

Metodoloxía empregada.

 

Os conceptos teóricos mais importantes foron explicados ó principio de cada unidade na aula normal e tamén se facían algúns exemplos que o alumnado tiña que facer nas tres sesións seguintes na aula de informática.

 

Cada alumno/a facía a súa folla de traballo de forma individual, na que reflectía a data e hora de comezo e finalización da mesma, o finalizar a clase entregaba dita folla o profesor para a súa revisión que lle era devolta cas correspondentes correccións na clase seguinte.

En total fixeron 13 follas de traballo completas ao que hai que engadir outras actividades feitas noutras follas, onde eran feitos exercicios de ampliación, as follas de traballo 14 e 15 quedaron incompletas nas sesións da experimentación pero serán finalizadas antes de que remate o trimestre.


Estratexias utilizadas na resolución de incidencias relevantes.

 

O alumnado foi distribuído na aula sempre nun mesmo ordenador en todas as sesións.

Foi moi importante que cada alumno/a anotase calquera pregunta, dúbida ou incidencia informática na folla de traballo diario de maneira que o profesor teña coñecemento e poida preparar con suficiente antelación as respostas para a seguinte clase ou solucionar calquera incidencia de tipo informático que se producira na aula, de feito atopáronse varios erros nas páxinas webs deseñadas polo profesor e tamén a necesidade de reformalas e completalas, no que respecta as incidencias informáticas nonas houbo, pero si é convinte ter material alternativo en caso de que se produzan..

 

Os dous controis realizados foron feitos na aula de informática, utilizando ás ferramentas tics necesarias. Tamén foron feitos en papel impreso.

 

Valoración persoal, indicando en cada caso os aspectos positivos e negativos.

 

Aspectos positivos:

 

Aspectos negativos:

 

Consecución dous obxectivos do curso e grao de satisfacción coa experimentación.

O alumnado valorou de modo positivo a utilización dás novas TICS como medios no aprendizaxe dos Métodos Estatísticos e Numéricos.

Descubriron novas utilidades dos medios informáticos. (ás unidades Descartes, a folla de cálculo, o programa “Derive”, novos portais matemáticos, etc.)

Apreciaron a idoneidade dos materiais Descartes na materia. Tamén opinaron moi favorablemente sobre o seu uso Indicando que lle resultara moi doado

Experimentaron un cambio de conviccións respecto dos procesos de aprendizaxe. Era a primeira vez que no centro se empregaba este método e para eles era todo unha novidade.

Tomaron conciencia de seu protagonismo neste proceso, tanto de forma individualizada como colectiva.

Aumentaron significamente os seus coñecementos estatísticos. Demostrando nos controis que se lle fixeron que tamén os estudaron, hai que indicar que en Métodos Estatísticos e Numéricos está matriculado alumnado de letras aos que lle resulta moi complicada a materia

Desenrolaron algúns hábitos de traballo cooperativo, anque non nos deu tempo a mais, de tódolos xeitos no proxecto etwinning xa traballamos de forma cooperativa.

Case todos os obxectivos foron alcanzados pola maioría do alumnado nun porcentaxe superior o 80% (11 alumnos/as) e mesmo ou outro 20% (3 alumnos/as) mellorou respecto ou curso pasado.

 

Propostas metodolóxicas para ou uso dous materiais do proxecto Descartes.

 

Nun principio unha soa clase semanal na aula de maneira tradicional e suficiente, apoiándose nos medios informáticos dispoñibles (portátil, proxector, conexión a internet, etc.), e outras tres na aula de informática  co que se facilita moito a labor de aprendizaxe.

O uso das follas de traballo e fundamental, breve explicacións do que deben realizar e que eles/ás resolvan todas ás actividades que se propoñen de maneira individualizada por escrito, iso non descarta que se algunha actividade ou require o fagan no ordenador ou que se dispoña a aula para algún traballo en grupo.


Utilidade dous materiais do proxecto Descartes como medio didáctico.

Conclusións e perspectivas de futuro.

 

Ás unidades Descartes son unha ferramenta fundamental para a ensinanza co ordenador, implica un cambio na metodoloxía que viñamos usando, pero facilita un maior aprendizaxe para o alumnado. (están ben clasificadas e ordenadas, permite cambios o profesor e son sinxelas de usar).

 

A miña opinión persoal é que non hai marcha atrás neste tipo de ensinanza, ás tecnoloxías de información e comunicación deben ser utilizadas de maneira usual en calquera proceso de aprendizaxe, e o profesorado debe estar preparado e formándose continuamente neste sistema de ensino.

 

Ás autoridades educativas deben de dotas os centros cos medios materiais e informáticos necesarios para estes tipo de ensinanza e preparar cursos prácticos onde o profesorado requira unha boa formación, para que a poda trasmitir os seus alumnos/as

 

Indicacións sobre posibles cambios non deseño dá Unidade utilizada ou ter observado dificultades durante a experiencia.

Hai que reformar:

1. - Utilizar unha maior explicación en algunhas escenas. Maior corrección gramatical e ortográfica.

2. - Hai que ampliar ou número de actividades a realizar polo alumnado en cada unidade.

3. - Ampliar o número de escenas con actividades referidas o ámbito onde vive ou alumnado.

4. - Poñer enlaces os materiais informáticos (software libre) utilizados polos/as alumnos/as