Esquema do diario de
clase.
Adelino Pose Reino IES
“Xulián Magariños
Número de sesións na aula de ordenadores e na aula normal.
Unha sesión semanal na aula normal para explicar os conceptos mais
importantes e facer exemplos e exercicios, dúas na aula de informática nova e
unha na aula de informática exterior para que o alumnado fixera ás follas de
traballo e utilizase ás unidades Descartes.
Do total de 32 sesións iniciais impartíronse 29 sesións, tres por
diversas causas foi imposible dalas.
9 sesións destinadas a estatística descritiva (ata a folla de
traballo nº 8).
7 sesións dedicadas a distribucións estatísticas bidimensionais,
coeficiente de correlación linear, recta de regresión. (folla de traballo nº 9
ampliada con outros exercicios do libro e de portais de internet)
3 sesións repaso de probabilidade, espazo de sucesos, unión e
intersección de sucesos.(folla de traballo 10, e actividades dá Unidades
Descartes de 3º diso de probabilidade)
6 sesións a probabilidade condicionada, teorema da probabilidade total
e regra de Bayes. (follas de traballo 11,12 e 13)
2 sesións foron destinadas a facer dous controis, un de estatística
descritiva e recta de regresión e outro de probabilidade.
2 sesións a estabilización de frecuencias, funcións de probabilidade.
(follas de traballo 14 e 15).
Foi imposible facer neste tempo
as follas de traballo 16, 17 e 18
correspondentes o aparato Galton, distribución binomial e distribución Normal.
Metodoloxía empregada.
Os conceptos teóricos mais importantes foron explicados
ó principio de cada unidade na aula normal e tamén se facían algúns
exemplos que o alumnado tiña que facer nas tres sesións seguintes na aula de
informática.
Cada alumno/a facía a súa folla de traballo de forma individual, na
que reflectía a data e hora de comezo e finalización da mesma, o finalizar a clase entregaba dita folla o profesor para
a
súa revisión que lle era devolta cas correspondentes correccións na
clase seguinte.
En total fixeron 13 follas de traballo completas ao que hai que engadir
outras actividades feitas noutras follas, onde eran feitos exercicios de
ampliación,
as follas de traballo 14 e 15 quedaron incompletas nas sesións da experimentación pero serán finalizadas antes de que remate o
trimestre.
Estratexias utilizadas na resolución de incidencias relevantes.
O alumnado foi distribuído na aula sempre nun mesmo ordenador en todas
as sesións.
Foi moi importante que cada alumno/a anotase calquera pregunta, dúbida
ou incidencia informática na folla de traballo diario de maneira que o profesor
teña coñecemento e poida preparar con suficiente antelación
as respostas para a
seguinte clase ou solucionar calquera incidencia de tipo informático que se producira
na aula, de feito atopáronse varios erros nas páxinas webs deseñadas polo
profesor e tamén a necesidade de reformalas e completalas, no que respecta as
incidencias informáticas nonas houbo, pero si é convinte ter material alternativo
en caso de que se produzan..
Os dous controis realizados foron feitos na aula de informática,
utilizando ás ferramentas tics necesarias. Tamén foron feitos en papel impreso.
Valoración persoal, indicando en cada caso os aspectos positivos e
negativos.
Aspectos positivos:
Aspectos negativos:
Consecución dous obxectivos do curso e grao de satisfacción coa
experimentación.
O
alumnado valorou de modo positivo a utilización dás novas TICS como medios no
aprendizaxe dos Métodos Estatísticos e Numéricos.
Descubriron
novas utilidades dos medios informáticos. (ás unidades Descartes, a folla de
cálculo, o programa “Derive”, novos portais matemáticos, etc.)
Apreciaron
a idoneidade dos materiais Descartes na materia. Tamén opinaron moi
favorablemente sobre o seu uso Indicando que lle resultara moi doado
Experimentaron
un cambio de conviccións respecto dos procesos de aprendizaxe. Era a primeira
vez que no centro
se empregaba este método e para eles era todo unha novidade.
Tomaron
conciencia de seu protagonismo neste proceso, tanto de forma individualizada
como colectiva.
Aumentaron
significamente os seus coñecementos estatísticos. Demostrando nos controis que
se lle fixeron que tamén os estudaron, hai que indicar que en Métodos
Estatísticos e Numéricos está matriculado alumnado de letras aos que lle resulta
moi complicada a materia
Desenrolaron
algúns hábitos de traballo cooperativo, anque non nos deu tempo a mais, de
tódolos xeitos no proxecto etwinning xa traballamos de forma cooperativa.
Case todos os obxectivos foron alcanzados pola maioría do alumnado nun
porcentaxe superior o 80% (11 alumnos/as) e mesmo ou outro 20% (3 alumnos/as)
mellorou respecto ou curso pasado.
Propostas metodolóxicas para ou uso dous materiais do proxecto
Descartes.
Nun principio unha soa clase semanal na aula de maneira tradicional e
suficiente, apoiándose nos medios informáticos dispoñibles (portátil,
proxector, conexión a internet, etc.), e outras tres na aula de informática co que se facilita moito a labor de
aprendizaxe.
O uso das follas de traballo e fundamental, breve explicacións do que
deben realizar e que eles/ás resolvan todas ás actividades que se propoñen de
maneira individualizada por escrito, iso non descarta que se algunha actividade
ou require o fagan no ordenador ou que se dispoña a aula para algún traballo en
grupo.
Utilidade dous materiais do proxecto Descartes como medio didáctico.
Conclusións e perspectivas de futuro.
Ás unidades Descartes son unha ferramenta fundamental para a ensinanza
co ordenador, implica un cambio na metodoloxía que viñamos usando, pero
facilita un maior aprendizaxe para o alumnado. (están ben clasificadas e
ordenadas, permite cambios o profesor e son sinxelas de usar).
A miña opinión persoal é que non hai marcha atrás neste tipo de
ensinanza, ás tecnoloxías de información e comunicación deben ser utilizadas de
maneira usual en calquera proceso de aprendizaxe, e o profesorado debe estar
preparado e formándose continuamente neste sistema de ensino.
Ás autoridades educativas deben de dotas os centros cos medios
materiais e informáticos necesarios para estes tipo de ensinanza e preparar
cursos prácticos onde o profesorado requira unha boa formación, para que a poda
trasmitir os seus alumnos/as
Indicacións sobre posibles cambios non deseño dá Unidade utilizada ou
ter observado dificultades durante a experiencia.
Hai que reformar:
1. - Utilizar unha maior explicación en algunhas escenas. Maior
corrección gramatical e ortográfica.
2. - Hai que ampliar ou número de actividades a realizar polo alumnado
en cada unidade.
3. - Ampliar o número de escenas con actividades referidas o ámbito
onde vive ou alumnado.
4. - Poñer enlaces os materiais informáticos (software
libre)
utilizados polos/as alumnos/as