CURSO 2008-2009 Pedro Pazos García      Departamento de Matemáticas

 

I.E.S. Canido

R/ Navegantes s.n.

15401 Ferrol  – A Coruña

Tlf: 981352763 Fax: 981359386

 ies.canido@edu.xunta.es


Tipo de números, nº real, aproximaciones, representación, etc  (Miguel Angel Cabezón Ochoa):
TIPOS DE NÚMEROS.

Escibe no caderno 4 nº de cada tipo (fíxate no nome do conxunto numérico)

No exercicio 2 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

NÚMEROS RACIONAIS.REPRESENTACIÓN.

Escibe no caderno algún exemplo comprobando que os nº enteiros son tamén racionais

Debuxa algún exemplo (alomenos 3, algún con numerador maior que o denominador) da representación de nº racional na recta.

Comproba a solución no exercicio 4

EXPRESIÓN DECIMAL DUNHA FRACCIÓN.

Fíxate que todos os nº racionais teñen representación decimal (exacta ou periódica). ¿Como son as fraccións con denominador potencia de 10? ¿E as que son periódicas?

No exercicio 6 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

FRACCIÓN XERATRIZ.

Escibe no caderno algún exemplo de pasar de decimal a fracción (dous de cada tipo: exacto, periódico puro e mixto

No exercicio 8 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

NÚMEROS IRRACIONAIS.

Cal é a letra que representa o conxunto dos nº racionais e dos irracionais?

Escibe no caderno a forma de representar un nº irracional (debuxa un exemplo)

NÚMEROS REAIS.

¿Como se chama o conxunto unión de racionais e irracionais?

Debuxa no caderno o gráfico de clasificación do nº que aparece na páxina 9 do libro.

Ordena os nº: 5/2; -4; -1/3; 0; 2/3; 2/5 (utiliza os símbolos "<" ou ">")

No exercicio 13 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

INTERVALOS.

Escibe no caderno a definición dos distintos tipos de intervalos

Debuxa algún exemplo de cada tipo (podes utilizar a escea)

No exercicio 15 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

APROXIMACIÓNS.

No exercicio 18 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

ERRO ABSOLUTO E RELATIVO.

¿Que comete o ero máis grande: a aproximación por esceso, por defeto ou o redondeo?

No exercicio 19 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

 
Potencias  (Miguel Angel Cabezón Ochoa)

POTENCIAS DE EXPOÑENTE ENTEIRO

No exercicio 3 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

PROPIEDADES. OPERACIÓNS CON POTENCIAS

No exercicio 6 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

NOTACIÓN CIENTÍFICA

No exercicio 8 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

OPERACIÓNS CON NOTACIÓN CIENTÍFICA

No exercicio 10 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

 
Para este tema tamén podes utilizar as páxinas de 
 
 
Representación na recta (Fernando Arias Fernández-Pérez)

Representación de números enteiros.

acertar tres números consecutivos na escea 1

Na escena 2 aparecerán dous números ao chou representados na recta. Compara ambos os dous números e escríbeos no teu caderno relacionados co símbolo de < (menor) ou = (igual)

Na escea 3 repite o xogo do principio pero agora debes acertar números decimais comprendidos entre 0 e 1.

Representación de números racionais.

Representa o número 3/4 no teu caderno e comproba o resultado na escea do ex. 4

Representa no teu caderno o número 13/5 seguindo as indicacións anteriores. Comproba logo o teu debuxo comparándoo coa escena 5

Representación de números irracionais.

Realiza no caderno a representación dos seguintes números: Ö5, Ö10

 
Radicais (Miguel Angel Cabezón Ochoa)

DEFINICIÓN DE RADICAL

¿Cal é a relación radical - potencia?

No exercicio 2 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

OPERACIÓNS CON RADICAIS DO MESMO ÍNDICE

Escribe no caderno as regras das operacións con radicais

No exercicio 4 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

EXTRACCIÓN E INTRODUCIÓN DE FACTORES NUN RADICAL

Escribe no caderno as regras para introducir ou sacar números dun radical

No exercicio 7 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

SUMA E RESTA DE RADICAIS

Fíxate que non podemos sacar ou meter unha suma ou resta nun radical

No exercicio 9 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

RADICAIS EQUIVALENTES. AMPLIFICACIÓN E SIMPLIFICACIÓN

¿Poden dous radicais de distinto índic ser iguais?

o exercicio 12 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

REDUCIÓN A ÍNDICE COMÚN. OPERACIÓNS CON RADICAIS DE DISTINTO ÍNDICE.

¿Poden dous radicais escribirse co mesmo índice?

o exercicio 16 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

RACIONALIZACIÓN

¿Que é racionalizar?

o exercicio 18 tes que acertar alomenos 8 de 10 (avisa ó profesor cando teñalo conseguido)

Vover

 Pedro A. Pazos García
© Ministerio de Educación e Ciencia. Ano 2008