-Actividades para realizar na clase.
- Actividades para realizar na casa.
Ámbito
Científico Tecnolóxico 4º E.S.O. Curso 2008-2009
I.E.S. Monte
Neme. Carballo. A Coruña
Unidade
didáctica: Números reales. Aproximaciones. Autor:
Miguel Ángel Cabezón Ochoa Actividades
adaptadas das realizadas por Amalio J. Gómez Olivares
(EDA 2007)
|
Alumno/a: |
Nome: Data comezo:
Data finalización:
|
Actividade 1: Copia a continuación tres exemplos de cada tipo:
NATURALES
|
|
|
|
ENTEROS
|
|
|
|
RACIONALES
|
|
|
|
IRRACIONALES
|
|
|
|
REALES
|
|
|
|
Actividade 2: Repite o exercicio varias veces e copia as solucións correctas. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS CATRO RESULTADOS CORRECTOS.
Número | Conjuntos a los que pertenece ( N, Z, Q, I, R ) |
1.)
|
|
2.)
|
|
3.)
|
|
4.)
|
Actividade 3: Pulsa os botóns par ver exemplos de fraccións equivalentes e de enteiros expresados en forma de fracción. Copia tres exemplos de cada tipo a continuación.
Fraccións equivalentes | Enteiros |
|
|
|
|
|
Actividade 4: Escribe a continuación tres representacións distintas de fraccións propias dadas pola escena correspondente.
Fracción | Representación |
|
|
|
|
|
Actividade 5: Escribe a continuación tres representacións distintas de fraccións impropias dadas pola escena correspondente.
Fracción | Representación |
|
|
|
|
|
5. EXERCICIOS.
Actividade 6: Representa a continuación as fracciones: .
e comproba na escena se o fixeches ben.
FRACCIÓN | REPRESENTACIÓN
GRÁFICA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Actividade 7: Escribe a continuación tres exemplos de cada tipo de número decimal:
Decimal exacto ou finito | Decimal periódico puro | Decimal periódico mixto |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Actividade 8: Repite o exercicio varias veces (podes facer a división coa calculadora) e copia as solucións correctas. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS CATRO RESULTADOS CORRECTOS.
Fracción | Expresión decimal | Tipo de decimal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Actividade 9: Copia a continuación catro exemplos dados pola primeira escena deste epígrafe (DECIMAL EXACTO). Na última columna da táboa simplifica, se é posible, as fraccións e comproba coa calculadora se o resultado é correcto:
Decimal Exacto | Fracción Xeratriz | Fracción Xeratriz Simplificada |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Actividade 10: Copia a continuación catro exemplos dados pola segunda escena deste epígrafe (DECIMAL PERIÓDICO PURO). Na última columna da táboa simplifica, se é posible, as fraccións e comproba coa calculadora se o resultado é correcto:
.
Decimal Periódico Puro | Fracción Xeratriz | Fracción Xeratriz Simplificada |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Actividade 11: Copia a continuación catro exemplos dados pola terceira escena deste epígrafe (DECIMAL PERIÓDICO MIXTO). Na última columna da táboa simplifica, se é posible, as fraccións e comproba coa calculadora se o resultado é correcto:
Decimal Periódico Mixto | Fracción Xeratriz | Fracción Xeratriz Simplificada |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Actividade 12: Xera un número decimal coa escena. Despois calcula a fracción xeratriz e simplifícaa. Comproba a solución e se é correcta cópiaa na táboa. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS SEIS RESULTADOS CORRECTOS.
Número Decimal | Cálculo
da Fracción Xeratriz Simplificada |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Actividade 13: Introduce as fracciones 5/3, 1/7, 5/4, 23/3, 56/990, 15/9, 17/5 (teclea a/b para introducir a fracción a/b). Utiliza o zoom para ver mellor o lugar onde está situado o punto vermello. Fai as representacións nesta táboa:
Fracción | Representación
na Recta Real do Número Decimal Equivalente |
5/3 |
|
1/7 | |
5/4 | |
23/3 | |
56/990 |
|
15/9 |
|
17/5 |
Actividade 14: Introduce a raíz cadrada de 2,3,5,7,8,13 (teclea sqrt(n) para introducir la raíz cuadrada de n). Utiliza o zoom para ver mellor o lugar onde está situado o punto vermello. Fai as representacións nesta táboa:
Raíz | Representación
na Recta Real do Número Decimal Equivalente |
|
|
|
Actividade 15: Copia a continuación 3 exemplos dados pola escena:
Números reais | Ordenación |
|
|
|
|
|
|
Actividade 16: Fai varias veces o exercicio e anota os resultados que estean ben. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS CINCO RESULTADOS CORRECTOS.
Números dados | Números Ordenados |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intervalos
acoutados.
Actividade 17: Copia o nome e a definicións de cada tipo de intervalo acoutado
Intervalo | Nome | Definición |
(a,
b)
|
|
|
[a,
b]
|
|
|
(a,
b]
|
|
|
[a,
b)
|
|
|
Actividade 18: Axudándote da escena correspondente copia a continuación dous exemplos de cada tipo de intervalo acoutado:
Tipo de intervalo |
Exemplo 1 | Exemplo 2 |
1.) |
||
2.) |
||
3.) |
||
4.) |
Intervalos
acoutados ou semirrectas
Actividade 19: Copia o nome e a definicións de cada tipo de intervalo acoutado
Intervalo | Definición |
(-8,
a)
|
|
(-8,
a]
|
|
(a,
+8)
|
|
[a,
+8)
|
|
Actividade 20: Axudándote da escena correspondente copia a continuación dous exemplos de cada tipo de intervalo acoutado:
Tipo de intervalo |
Exemplo 1 | Exemplo 2 |
1.) |
||
2.) |
||
3.) |
||
4.) |
14. EXERCICIOS.
Antes de pasar á actividade 21 pódeche axudar ver este exemplo sobre a expresión analítica de cada tipo de intervalo:
Intervalo | Expresión analítica |
(2, 3) | 2 < x < 3 |
[2, 3] | 2 < x < 3 |
(2, 3] | 2 < x < 3 |
[2, 3) | 2 < x < 3 |
(-8, 2) | x < 2 ou 2 > x |
(-8, 2] | x < 2 ou 2 > x |
(2, +8) | x > 2 ou 2 < x |
[2, +8) | x > 2 ou 2 < x |
Actividade 21: Fai varias veces o exercicio da escena e anota os resultados que estean ben. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS CINCO RESULTADOS CORRECTOS.
Intervalo | Expresión analítica |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15.
APROXIMACIÓNS.
Actividade 22: Copia da escena as aproximacións por defecto e por exceso de cinco números:
Número | Aproximación por defecto | Aproximación por exceso | ||||||
Orde
0 |
Orde
1 |
Orde
2 |
Orde
3 |
Orde
0 |
Orde
1 |
Orde
2 |
Orde
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. REDONDEO E
TRUNCAMENTO
Actividade 23: Copia na seguinte táboa o redondeo de tres números:
Número | Redondeo |
|||||||
Orde
0 |
Orde
1 |
Orde
2 |
Orde
3 |
Orde
4 |
Orde
5 |
Orde
6 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Actividade 24: Copia na seguinte táboa o truncamento de tres números:
Número | Truncamento |
|||||||
Orde
0 |
Orde
1 |
Orde
2 |
Orde
3 |
Orde
4 |
Orde
5 |
Orde
6 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. EXERCICIOS.
Actividade 25: Copia a continuación o enunciado do exercicio (tipo de aproximación, orde, número) a túa resposta y a solución que da a escena. REPITE O EXERCICIO 10 VECES.
Tipo de aprox. | Orde | Número | A túa resposta | Solución |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. ERRO
ABSOLUTO
Actividade 26: Calcula coa escena os erros absolutos de truncamento e redondeo, e completa a táboa:
Número | Truncamento
orde 2 e erro absoluto |
Truncamento
orde 4 e erro absoluto |
Redondeo
orde 1 e erro absoluto |
Redondeo
orde 3 e erro absoluto |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. ERRO
RELATIVO.
Actividade 27: Calcula coa escena os erros absolutos de truncamento e redondeo, e completa a táboa:
Número | Truncamento
orde 1, erro absoluto e erro relativo |
Truncamento
orde 5 e erro absoluto e erro relativo |
Redondeo
orde 3 e erro absoluto e erro relativo |
Redondeo
orde 4 e erro absoluto e erro relativo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a) 1/4
b) 3/2
c) 2/3
d) 2/5
e) 8/3
f) 67/15
g) 28/4
h) 39/20
a) 075
b) 1666666...
c) 033333...
d) 25
e) 283333...
f) 2363636...
g) 375
h) 2125
c) 26818181...
2/3, -7, 1/2
a) 31415
b) 00278
c) 12068
d) 53975
a)
35 + 125 . 04
b)
a)
23567 + 0413 12085 =
b)
0624 . 1368 =
c)
5575 : 8361 =
d)
28508 + 12534 : 4197 =
a) 18134
b) 3908
c) 9095
¿En cal cambia o
resultado se o truncamos en vez de redondealo? ¿Canto dan os
erros nese caso?
a) 59/11
b) 14/5
c) 31/6
d) 13/2
e) 55/12
f) 45/7
a)
b) 275
c)
Exercicios
do libro de texto:14, 16, 17 (páxina 17); 19, 20, 21
(páxina 19); 36, 37, 41, 42, 43 (páxina 22); 57 (páxina
23); 5, 7 (páxina 33); 38, 40 (páxina 42) |
|
|
|
|
|
Fai
un resume dos contidos tratados nesta unidade: |
|
Comenta
a túa impresión sobre este xeito de facer
matemáticas |
Rematei este caderno o día ___ de
__________ de 2008
Asdo.: ______________________