Caderno de actividades 1

-Actividades para realizar na clase.

- Actividades para realizar na casa.

 

 

 

Ámbito Científico Tecnolóxico 4º E.S.O. Curso 2008-2009

 

I.E.S. Monte Neme. Carballo. A Coruña

 

 

 

 

Unidade didáctica:  Fraccións, decimais e porcentaxes

Autora: Ángela Núñez Castaín

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alumno/a: Nome:

 

Data comezo:                                               Data finalización:

 

 

Actividades para realizar na clase

 

 

  1. Definicións.

 

Actividade 1:  Representa nos rectángulos que hai a continuación as fraccións:                  

 

 

 

       
 
 

 

       

 

 

  1. Fraccións equivalentes.

 

Actividade 2.1:  Coa axuda da primeira escena deste epígrafe escribe dúas fraccións equivalentes a:

 

 

 

Actividade 2.2:  Coa axuda da segunda escena deste epígrafe escribe dúas fraccións equivalentes a:

 

 

 

Actividade 2.3:  Coa axuda da segunda escena deste epígrafe, relaciona na seguinte lista de fraccións as que son equivalentes:

 

 

Fraccións equivalentes

 

 

 

  1. Redución a común denominador.

Actividade 3.1. Reduce a común denominador as fraccións:

a) 5/4 e 7/18             b) 7/3 e 8/27         c) 4/7 e 5/14       d) 3/100 e 5/4

a)

 

b)

 

c)

 

d)

 

 

 

  1. Comparación de fraccións.

 

Actividade 4.1:  Compara as seguintes parellas de fraccións reducindo a común denominador. Despois comproba a solución na escena deste epígrafe:

 

a) 3/2 e 4/3                 b) 5/4 e 7/6                 c) 19/5 e 23/6

 

a)

 

 

b)

 

 

c)

 

 

 

 

  1. Sumas e restas de fraccións.

 

Actividade 5.1: No cubo de Rubik hai 8 cubiños de vértice que teñen 3 cores que representan 8/27 do cubo, 12 cubiños de aresta con dúas cores que son 12/27 do cubo ¿Cantos cubiños hai no centro de cada cara e que teñen unha soa cara de cor? ___

 ¿Que fracción do total supoñen estes cubiños? ___

¿Cantos cubiños hai que non teñen ningunha cara de cor e non se ven? ___

¿Que fracción do total supoñen? ___

Comproba na primeira escea deste epígrafe que a suma das catro fracción é 1. Fai o cálculo no seguinte cadro:

 

 

 

Actividade 5.2. Efectúa as seguintes sumas de fraccións e compróbaas na segunda escena deste epígrafe:

a) 2/7 + 3/7                 b) 2/3 + 5/7                 c) 7/9 + 4/6                 d) 7/6 + 9/6

 

 

a)

 

 

b)

 

 

c)

 

 

d)

 

 

Actividade 5.3. Efectúa as seguintes restas de fraccións e compróbaas na segunda escena deste epígrafe:

a) 3/4 - 3/5                  b) 3/5 - 4/5                  c) 37/18 - 14/9            d) 37/9 - 18/9

 

a)

 

 

b)

 

 

c)

 

 

d)

 

 

 

  1. A fracción como operador.

 

Actividade 6: Calcula  a ) 1/5 de 100,       b) 3/4 de 200,       c) 9/11 de 24200 e comproba na escena os resultados obtidos:

 

 

a)

 

 

b)

 

 

c)

 

 

 

 

 

  1. Multiplicacións e divisións.

Actividade 7: Efectúa as seguintes multiplicacións e divisións de fraccións, simplificando o máis posible os resultados, e comproba os resultados na escena:

a) 4/3 . 1/6                  c) 2/5 . 3/8                  e)20/9 . 15/4

b) 4/3 : 1/6                  d) 2/5 : 3/8                  f)20/9:15/4

a)

 

b)
c)

 

d)
e)

 

f)

 

 

  1. Paso de decimal a fracción.

 

Actividade 8:  Calcula utilizando a escea a expresión decimal das fraccións: 

a) 25/16,     b) 15/24   e     c) 25/27, compróbao coa calculadora e compara os resultados:

 

a)

 

 

b) c)

 

 

  1. Os números racionais.

 

Actividade 9: Escribe dous exemplos de números racionais que sexan:  a) Números enteiros, b) Números decimais exactos,  c) Números decimais periódicos puros, d) Números decimais periódicos mixtos.

 

a)

 

 

b) c) d)

 

 

  1. Porcentaxes e fraccións.

 

Actividade 10.1.: Calcula a porcentaxe correspondente ás seguintes fraccións:

a) 1/2,              b) 1/4,             c) 3/4,              d)  9/10,          e)  1/5              f) 8/9

Comproba os resultados na escena.

 

 

 

a)

 

 

b) c)
d)

 

 

e) f)

 


Actividade 10.2.: Expresa en forma de fracción as seguintes porcentaxes:

a) 50%,           b) 25%,           c) 75%,          d) 60%,           e) 10%,           f) 80%

Comproba os resultados na escena.

 

a)

 

 

b) c)
d)

 

 

e) f)



  1. Cálculo de porcentaxes.

 

Caso 1: Cálculo dun tanto por cento dunha cantidade.

Actividade 11.1.: Calcula o:  a) 40% de 580.000 €, b) 80% de 500,
c) 5% de 250, d) 10% de 2980, e) 20% de 5 millóns, f) 25% de 1 millón

 

a)

 

 

b)
c)

 

 

d)

 

e)

 

 

f)

 

Comproba os resultados na escena.

Actividade 11.2.: Calcula utilizando a fórmula: “parte por cen dividido entre total” a porcentaxe que representa: a) 6320 de 15800,   b) 96 de 480,   c) 16 de 320,         d) 750 de 5000

 

a)

 

 

b)

 

c)

 

 

d)

 

 

Comproba os resultados na escena.

 

Caso 2. Aumentos e diminucións porcentuais.

 

Actividade 11.3.:  Resolve os seguintes problemas e despois comproba os resultados na escena:

a)      O número de parados, 184.300, que había nunha comunidade autónoma diminuíu un 19% ¿Cantos parados hai agora?

 

b)      Nun pantano había 340 hl de auga. Diminuíu un 43% ¿Canta auga queda no pantano?

 

c)      Este ano a gasolina subiu un 5%. Se a principios de ano custaba 0,799 €/litro, ¿canto costa agora o litro?

 

 

a)

 

 

b)

 

 

c)

 

 

 

Caso 3. Aumentos e diminucións porcentuais encadeados.

Actividade 11.4.:  Resolve os seguintes problemas e despois comproba os resultados na escena anterior:

a)      A masa forestal dun bosque sufriu as seguintes variacións ó longo de tres décadas: de 1950 a 1960 aumentou un 28%, de 1960 a 1970 diminuíu un 40%,de 1970 a 1980 aumentou un 15% ¿Que variación porcentual experimentou de 1950 a 1980?

 

b)      Nun ano o prezo dun artigo sobe un 40%, despois baixa un 10% e, por último, baixa un 20% ¿Que variación porcentual experimentou ó longo do ano?

 

 

a)

 

 

 

b)

 

 

Caso 4. Cálculo da cantidade inicial, coñecendo a variación porcentual e a cantidade final.
Actividade 11.5.: Nas rebaixas compramos un cadro por 105 €., unha bicicleta por 50,40 € e un libro por 16,35 €. ¿Canto nos tería costado antes das rebaixas se todos os artigos diminuíron o seu prezo nun 30%? Comproba o resultado na escena.

 

Resposta:

 

 

 

 

Actividade 11.6.: Nuns grandes almacéns anuncian un 14% de desconto en todos os seus artigos. Estes son los prezos que aparecen:

 

Pantalón de

80 € a 70,4 € ¿É certo que rebaixaron o 14%? Compróbao
Camisa de 35 € a 30 €
Xersei de 54 € a 47,5 €
Camiseta de 12 € a 10 €
Vaqueiros de 96 € a 85 €
       
Resposta:

 

 

 

 

 

 

 

 
         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Actividades para realizar na casa

 

  1.  Escribe tres fracciones equivalentes a: a) ,    b) ,     c),     d)

 

 

 

 

 

  1. Ordena de maior a menor as seguintes series de fraccións:

a)                         b) 

 

 

 

 

 

  1. Calcula: 

a)  =          

 

b)  =

 

  1. Multiplica:        a)  =             

 

b) =

 

  1. Calcula:           a) =

                        b) =

c) =                         

d) =

 

  1. Divide:             a)  =

 

b) -

 

 

 

  1. Calcula:

a)      =

 

b) =

 

 

  1. Reduce a común denominador e ordena de menor a maior as seguintes series de fraccións:     a)                         b) 

 

 

 

 

 

  1. Calcula:

 

a) =

 

 

 

b) =

 

 

c) =

 

 

 

 

d) =

 

 

 

e) =

 

 

f)  =

 

 

 

  1. Un escritor escribe unha novela en catro meses. O primeiro mes escribe 2/5 do total, o segundo 1/6, o terceiro 2/15 e o cuarto mes 54 páxinas. ¿Cantas páxinas ten a novela?

 

 

 

 

  1. Unha xerra contén a mesma cantidade de auga que 8 vasos pequenos ou que 5 vasos grandes. Se inicialmente a xerra estaba chea, ¿que fracción de auga queda na xerra despois de encher un vaso pequeno e un grande?

 

 

 

 

 

  1. Un xogador perde a cuarta parte do diñeiro que leva e máis tarde a metade do que lle queda. Supoñendo que se retira do xogo con 300 € . ¿Canto diñeiro tiña ó principio?

 

 

 

 

  1. Dous obreiros traballando xuntos fan un traballo en 3 horas. Un deles faríao en 5 horas, ¿canto tempo lle levaría ó outro só?

 

 

 

 

 

 

  1. Calcula e simplifica o resultado:

 

a)      =

 

 

 

b)      =

 

 

 

c)      =

 

 

 

 

d)      =

 

 

e)       =                                      

  1. Dos 24 alumnos dunha clase,  xogaron ó fútbol,  xogaron ó tenis, e os demais quedaron sentados mirando. ¿Cantos espectadores houbo?

 

 

 

 

 

  1. Un xogador perde a cuarta parte do diñeiro que leva e máis tarde a metade do que lle queda. Supoñendo que se retira do xogo con 3000 €, ¿canto diñeiro tiña ó principio?

 

 

  

 

  1. María percorreu  do camiño e aínda lle quedan 2 Km. para chegar á metade. ¿Que lonxitude ten o camiño?

 

 

 

 

  1. Un xogador perde a cuarta parte do diñeiro que leva e máis tarde a terceira parte do que lle queda. Retírase do xogo con 1000 €, ¿canto diñeiro tiña ó principio?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Actividades do libro de texto: Resolver nesta páxina e nas dúas seguintes os exercicios: 8, 9, 10, 11, 12 (páxina 15); 33 (páxina 22)
 

 

 
Fai un resume dos contidos tratados nesta unidade:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Comenta a túa impresión sobre este xeito de “facer matemáticas”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rematei este caderno o día ___  de __________ de 2008

 

 

 

 

 

 

                                   Asdo.: ______________________