1º de Bachillerato HH y CCSS

PRÁCTICA 5
 

 

Datos

Obxectivos

Contidos matemáticos

Condicións da aula

Unidades didácticas

Recursos

Desenrolo

Avaliación

Valoración persoal

DESCARTES NA AULA 
PRÁCTICA 5. AVALIACIÓN
 

INFORME FINAL

  • Profesor:  Manuel Fidalgo Rodríguez
  • Centro educativo: I.E.S "do CASTRO" (VIGO   Pontevedra)
  • Grupo no que se levou a cabo a experiencia:

15 alumnos de 1º de bacharelato de CCSS

  1. Fomento da lectura, e dicir,  que lea o texto que aparece no  monitor do ordenador
  2. A  autonomía dos alumnos na  aprendizaxe
  3. A motivación dos alumnos
  4. A  aprendizaxe dos conceptos usando unha metodoloxía máis atractiva
  5. A aprendizaxe dos procedementos
  6. A actitude positiva fronte as matemáticas
  7. O traballo en equipo
  8. O rendemento académico  

 

1.Monomios:

  • Expresións alxebraicas
  • Valor numérico dunha expresión alxebraica.
  • Monomios semellantes
  • Operacións con monomios

2  Polinomios(I)

  • Suma e resta de polinomios
  • Producto de polinomios
  • Igualdades notables
  • División de polinomios

3 Polinomios(II)

  • Regra de Ruffini
  • Factorización de polinomios
  • Teorema do resto
  • Exercicios

4 Matemática Financiera

  • Capital simple
  • Capital composto
  • Planes de pensións

 5 Ecuacións e Sistemas

  • Ecuacións de segundo grado
  • Ecuacións bicadradas
  • Exercicios

 

  • Condicións da aula de ordenadores e forma de uso

    Utilizouse a aula de informática con15 ordenadores máis o do profesor. Os ordenadores son da última xeneración suministrados pola Xunta de Galicia. Os alumnos tiveron un ordenador para cada un deles

    Nos primeiros días de outubro dinlles uns rudimentos do que iamos a facer,entre outras cousas, o manexo das "escenas" e como chegar as respectivas unidades didácticas.

    Despois da primeira clase presencial, decidín non continuar con elas ata o remate da unidade de polinomios

    Fixen unhas probas de avaliación da unidade e logo continuamos ca seguinte unidade

  • Unidade Didáctica Descartes

    A  Unidade Didáctica atopase aloxada actualmente na WEB

    creada a propósito "EDA 2008-Centros participantes"  en canto a Unidade de  polinomios e Regra de Ruffini

    A unidade Aritmética  Financiera está en Descartes na parte correspondente  Primeiro de Bacharelato de CCSS  http://descartes.cnice.mec.es/indice_ud.php

    Unidade: Ecuacións, sistemas e inecuacións esta en Descartes Primeiro de bacharelato http://descartes.cnice.mec.es/indice_ud.php

     

  • Recursos auxiliares

    Na primeira sesión utilizouse un proxector para  explicar os alumnos no que consistían as escenas DESCARTES.

    Utilizámolo posteriormente para explicar as amortizacións

     

  • A  descrición do desenrolo da experiencia atopase detallada na práctica 4 desta  experiencia.

     

  • Datos da avaliación.

A enquisa inicial mostra un conxunto de alumnos no moi homoxéneo, dous alumnos son repetidores proceden do bacharelato de Ciencias, catro teñen as matemáticas suspensas do curso pasado e so un ten un sete  no curso pasado.

En canto a enquisa final:

  • actitude

  • ¿Gustouche usar o ordenador?   si , 13 alumnos

  • ¿Tiveches que consultar ao profesor?   media = 2,6, σ = 1.1

  • ¿Viches vantaxes na aprendizaxe co ordenador?   media = 4,4, σ = 0,8

  • ¿Aprendiches os conceptos que traballaches?  media = 4,7, σ = 0,45

  • ¿Viches inconvenientes na aprendizaxe do ordenador  media = 1,7, σ = 1,4

  • ¿É mellor que a clase tradicional? media = 3,9, σ = 1,57

  • ¿Traballaches mellor que na clase tradicional?  media = 4  σ = 1,26

  • Gustaríache aprender as matemáticas con Descartes?  media = 4,2, σ = 1,16

  • aprendizaxe co ordenador

  • Gustaríache usar o ordenador na clase de matemáticas con outros programas?  media = 4,4, σ = 0,8

  • Gustaríache usar o ordenador noutras clases?  media = 4,7, σ = 0,45

  • Gustaríache usar Descartes na túa casa para aprender matemáticas? media = 3,6, σ = 1.1

  • Gustaríache usar internet na túa casa para aprender diferentes materias? media = 3,7, σ = 1.1
  • A maioría deles manifesta que despois da experiencia son capaces de estudiar pola súa conta  matemáticas no ordenador
  • exames

O final da experiencia o control feito no  ordenador.sobor dos contidos estudiados, pero con preguntas que      buscaban máis a interactividade cas escenas que as típicas dun exame tradicional, mostrou os seguintes               resultados 

Notas cinco seis 6 sete 7 ocho8
nº de alumnos 4 6 3 2

As notas anteriores  corresponden o tema de funcións O exame escrito tradicional  arroxou o seguinte

Notas suspensos cinco seis 6 sete 7 ocho8
nº de alumnos 3 2 4 3 2

Como se pode observar hai pequenas discrepancias

As notas finais da avaliación que comprenden os temas de polinomios, ecuacións e matemática financiera:

Notas suspensos cinco seis 6 sete 7 ocho8
nº de alumnos 3 5 5 1 1

 Os obxectivos do curso foron acadados normalmente como mostran os resultados dos exames, aínda que teño que dicir,que non me topo moi augusto ca metodoloxía empregada. De todas as maneiras, como penso seguila utilizando         na clase, dado que podo dispoñer da aula de informática, e que a materia que ven e totalmente nova para os                alumnos, poderei sacar mellores conclusións.

Nesta nova etapa, teño pensado interactuar máis co alumnado. e dicir, explicarei parte do tema ca axuda de                     Descartes e as modificacións que faga nas escenas e a continuación serán eles os que traballen a materia ca      unidade

Realmente éo estou sorprendido dos resultados, pero non sei se é debido a Descartes ou ben  o número de alumnos 15; xa que é a primeira vez na miña vida docente que teño tan poucos alumnos nun grupo.

 Desde logo, como xa manifestei na práctica 4, a concentración que mostraron os alumnos dediante das unidades, era descoñecido para min, así como o seu grado de participación, a axuda entre eles. Resumindo  a actitude do alumnado   é totalmente positiva

Teño que darlle as grazas a Dirección do Centro por por a miña disposición, un numero reducido de alumnos e a aula   de informática para leva a cabo esta experiencia

 
  Manuel Fidalgo Rodríguez
 
I.E.S " do Castro " Vigo