INFORME FINAL
-
Profesor: Manuel Fidalgo Rodríguez
-
Centro educativo: I.E.S "do CASTRO" (VIGO Pontevedra)
-
Grupo no que se levou a cabo a experiencia:
15
alumnos de 1º de bacharelato de CCSS
-
Fomento da lectura, e dicir, que lea o texto que
aparece no monitor do ordenador
- A autonomía dos alumnos na
aprendizaxe
- A motivación dos alumnos
- A aprendizaxe dos conceptos usando
unha metodoloxía máis atractiva
- A aprendizaxe dos procedementos
- A actitude positiva fronte as matemáticas
- O traballo en equipo
- O rendemento académico
1.Monomios:
-
Expresións alxebraicas
- Valor
numérico dunha expresión alxebraica.
- Monomios
semellantes
-
Operacións con monomios
2 Polinomios(I)
-
Suma e resta de polinomios
-
Producto de polinomios
-
Igualdades notables
-
División de polinomios
3 Polinomios(II)
-
Regra de Ruffini
-
Factorización de polinomios
-
Teorema do resto
-
Exercicios
4 Matemática Financiera
-
Capital simple
-
Capital composto
-
Planes de pensións
5 Ecuacións e Sistemas
-
Ecuacións de segundo grado
-
Ecuacións bicadradas
-
Exercicios
-
Condicións da aula de
ordenadores e forma de uso
Utilizouse a aula de
informática con15 ordenadores máis o do profesor. Os ordenadores son
da última xeneración suministrados pola Xunta de Galicia. Os alumnos
tiveron un ordenador para cada un deles
Nos
primeiros días de outubro dinlles uns rudimentos do que iamos a
facer,entre outras cousas, o manexo das "escenas" e como chegar as
respectivas unidades didácticas.
Despois da primeira clase presencial, decidín non continuar con elas
ata o remate da unidade de polinomios
Fixen unhas probas de avaliación da unidade e logo continuamos ca
seguinte unidade
-
Unidade Didáctica
Descartes
A
Unidade Didáctica atopase aloxada actualmente na WEB
creada a propósito "EDA
2008-Centros participantes" en canto a Unidade de
polinomios e Regra de Ruffini
A unidade Aritmética
Financiera está en Descartes na parte correspondente
Primeiro de Bacharelato de CCSS http://descartes.cnice.mec.es/indice_ud.php
Unidade: Ecuacións,
sistemas e inecuacións esta en Descartes Primeiro de bacharelato
http://descartes.cnice.mec.es/indice_ud.php
-
Recursos auxiliares
Na primeira sesión
utilizouse un proxector para explicar os alumnos no que
consistían as escenas DESCARTES.
Utilizámolo
posteriormente para explicar as amortizacións
- A descrición do
desenrolo da experiencia atopase detallada na práctica 4 desta
experiencia.
-
Datos da avaliación.
A
enquisa inicial mostra un conxunto de alumnos no moi homoxéneo, dous
alumnos son repetidores proceden do bacharelato de Ciencias, catro
teñen as matemáticas suspensas do curso pasado e so un ten un sete
no curso pasado.
En canto a enquisa
final:
¿Gustouche usar o
ordenador? si , 13 alumnos
¿Tiveches que
consultar ao profesor? media = 2,6, σ = 1.1
¿Viches
vantaxes na aprendizaxe co ordenador? media = 4,4,
σ = 0,8
¿Aprendiches os conceptos que traballaches? media = 4,7,
σ = 0,45
¿Viches
inconvenientes na aprendizaxe do ordenador media = 1,7,
σ = 1,4
¿É mellor
que a clase tradicional? media = 3,9,
σ = 1,57
¿Traballaches mellor que na clase tradicional? media =
4 σ = 1,26
Gustaríache
aprender as matemáticas con Descartes? media = 4,2,
σ = 1,16
aprendizaxe co
ordenador
Gustaríache
usar o ordenador na clase de matemáticas con outros programas? media =
4,4,
σ = 0,8
Gustaríache
usar o ordenador noutras clases? media = 4,7,
σ = 0,45
Gustaríache
usar Descartes na túa casa para aprender matemáticas? media = 3,6,
σ = 1.1
Gustaríache
usar internet na túa casa para aprender diferentes materias? media =
3,7,
σ = 1.1
A maioría deles
manifesta que despois da experiencia son capaces de estudiar
pola súa conta matemáticas no ordenador
exames
O final da
experiencia o control feito no ordenador.sobor dos
contidos estudiados, pero con preguntas que
buscaban máis a interactividade cas escenas que as típicas dun
exame tradicional, mostrou os seguintes
resultados
Notas |
cinco |
seis 6 |
sete 7
|
ocho8 |
nº de
alumnos |
4 |
6 |
3 |
2 |
As notas
anteriores corresponden o tema de funcións O exame escrito
tradicional arroxou o seguinte
Notas |
suspensos |
cinco |
seis 6 |
sete 7
|
ocho8 |
nº de
alumnos |
3 |
2 |
4 |
3 |
2 |
Como se pode
observar hai pequenas discrepancias
As notas finais da
avaliación que comprenden os temas de polinomios, ecuacións e
matemática financiera:
Notas |
suspensos |
cinco |
seis 6 |
sete 7
|
ocho8 |
nº de
alumnos |
3 |
5 |
5 |
1 |
1 |
Os
obxectivos do curso foron acadados normalmente como mostran os
resultados dos exames, aínda que teño que dicir,que non me topo
moi augusto ca metodoloxía empregada. De todas as maneiras, como
penso seguila utilizando
na clase, dado que podo dispoñer da
aula de informática, e que a materia que ven e totalmente nova
para os
alumnos, poderei sacar mellores conclusións.
Nesta nova etapa,
teño pensado interactuar máis co alumnado. e dicir, explicarei
parte do tema ca axuda de
Descartes e as modificacións que faga
nas escenas e a continuación serán eles os que traballen
a materia ca
unidade
Realmente éo estou
sorprendido dos resultados, pero non sei se é debido a Descartes
ou ben o número de alumnos 15; xa que é a primeira vez na
miña vida docente que teño tan poucos alumnos nun grupo.
Desde logo,
como xa manifestei na práctica 4, a concentración que mostraron
os alumnos dediante das unidades, era descoñecido para min, así
como o seu grado de participación, a axuda entre eles. Resumindo
a actitude do alumnado
é totalmente positiva
Teño que darlle as grazas a Dirección do Centro
por por a miña disposición, un numero reducido de alumnos e a
aula
de informática para leva a cabo esta experiencia
|