1ª
Parte: Estatística FOLLA
DE TRABALLO Nº 1 (Representación numérica de datos) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
1. - Traslada a táboa de frecuencias do caso discreto ao
túa folla de traballo, observando como foron calculadas cada unha das
frecuencias.
2. - Comproba que a suma
de todas as frecuencias absolutas é igual ao número de alumnos e que a suma de
todas as frecuencias relativas é igual a 1.
3. - Pasa á variable
continua utilizando o botón, e traslada ao túa caderno a táboa de frecuencias
incompleta. Calcula as marcas de clase, frecuencia absoluta, frecuencia
relativa, frecuencia absoluta acumulada e frecuencia relativa acumulada e
completa a táboa.
1ª
Parte: Estatística FOLLA
DE TRABALLO Nº 2 (Representación gráfica de datos) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
4. - Manipula a escena de maneira que observes como se representaron
graficamente os datos das cualificacións en Matemáticas de 40 alumnos. Traslada
esta situación ao teu caderno e contesta a estas preguntas:
¿Que cualificación é a que máis se repetiu entre os alumnos?
¿Cantos alumnos aprobaron a proba?
¿Que cualificación é a que menos se repetiu entre os alumnos?
5. Constrúe un diagrama de barras e un polígono de frecuencias para o
caso continuo dos talles dunha serie de alumnos exposto anteriormente. Ten en
conta que neste caso debes traballar coas marcas de clase.
2ª
Parte: Estatística FOLLA
DE TRABALLO Nº 4 (Actividades sobre organización de datos. Táboas de
Frecuencias) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
1.1.
- Traslada a túa folla de traballo a táboa de datos anterior.
1.2.-
¿Cantas c.c. habería cun valor menor de 2000 Euros ?, ¿ e cun valor entre 1600
e 2800 Euros ?, ¿e cun valor maior de 1600 Euros?
1.3.-
¿ A qué intervalo de modalidade corresponde unha frecuencia acumulada de 100 ?.
ACTIVIDADE 2
2.1.
- Traslada a túa folla de traballo a táboa de datos anterior.
2.2.-
¿Cal é a frecuencia absoluta para unha frecuencia relativa do 20.69% ?, ¿ e
para outra do 10.34% ?, ¿ e para unha frecuencia acumulada do 20.68% ?.
ACTIVIDADE 3
3.1.
- Traslada a túa folla de traballo a táboa de datos anterior.
3.2.
- Se todas as frecuencias absolutas fosen iguais e de valor a unidade, ¿de que
media estariamos a falar?.
¿
Sería práctico traballar nunha serie estatística sen intervalos de modalidade?.
3.3.-
¿Cal sería a media se todas as frecuencias absolutas fosen iguais ?. Manipula
os datos na escena e observa. ¿Por que é así ?
3.4.-
¿De qué outra forma se pode conseguir a mesma media que na actividade anterior
sen que as frecuencias absolutas sexan iguais?. Manipula os datos na escena e
observa. ¿Por que é así ?
3.5.
- Manipula os datos na escena, concentrando as frecuencias absolutas nos
valores menores da modalidade. ¿Que pasa coa media e por que ?.
2ª
Parte: Estatística FOLLA
DE TRABALLO Nº 5 (Actividades sobre Medidas de Centralización y Dispersión.) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
ACTIVIDADE 4
4.1. - Toma nota na túa folla de
traballo e completa as tres táboas, cada unha na metade superior dunha páxina.
( Na metade inferior de cada unha das tres páxinas contesta ás seguintes
preguntas:)
4.2- Calcula a media.
4.3- ¿ Que vale a mediana ?
4.4- ¿ Que valor ten a moda ?.
4.5. - Para as tres series
estatísticas: ¿ Ten sentido falar de deciles, percentís, etc... ?
ACTIVIDADE 5
5.1.- CONTROL SOBRE OS DATOS
DA ESCENA.
Exemplo: ¿ Qué frecuencia absoluta corresponde a unha frecuencia relativa
acumulada do 41.38 % ?
Pasa
a túa folla de traballo a tabóa da escena en cuanto entregues o
control realizado.
ACTIVIDADE 6
6.1.- Traslada a túa folla de
traballo a taboa de datos anterior ( sen variar as frecuencias absolutas
).
6.2.- ¿Cal é a desviación que
corresponde a unha frecuencia absoluta de 10 ?, ¿ e a que corresponde a un valor
de 3000 Euros?. ¿Por que teñen distinto signo ?.
6.3.- ¿Cal é a frecuencia
absoluta que corresponde á mínima desviación?, ¿ e á máxima?.
6.4. - Ao variar o valor de n4
sen variar o de n7... ¿ que aconteceu ?. Coméntao brevemente na folla de
traballo.
6.5.- ¿ Por que a suma dos
produtos ni.(xi-x) é sempre igual a cero ?. Coméntao.
2ª
Parte: Estatística FOLLA
DE TRABALLO Nº 6 (Actividades sobre Desviación típica.) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
ACTIVIDADE 7
7.1. - Traslada a túa folla de traballo a táboa de datos anterior.
7.2. - Fai un gráfico na túa folla de traballo.
7.3 Sinala ben sobre o eixe das X o valor da media ( 1717.24
). Sinala agora os seguintes puntos sobre o eixe X: Media -
Desviación típica; e Media + Desviación típica.
7.4 Levanta dúas liñas verticais dende os dous puntos
sinalados anteriormente. Observa e raia a área das columnas que abranguen esas
dúas liñas.
7.5 ¿Está feito?. Pois ben, esa área que raiaches é a 68,3%
da área total das sete columnas. Dito doutra forma, das 145 c.c. que existen, o
68,3% destas, unhas 100, teñen un valor comprendido entre (Media- Desv. típ) e
(Media + Desv. tìp.)
ACTIVIDADE 8
8.1 Copia na túa folla de traballo e APRENDE BEN:
COEFICIENTE
DE VARIACIÓN é a relación que existe entre a Desviación
Típica e a Media Ponderada nunha serie estadística.
s |
Soese dar en porcentaxes.
Se ou resultado é 0,25 pon 25%. Se ou resultado é 0,87 ponse 87%
ACTIVIDADE 9
9.1. - Traslada a túa folla de
traballo tres das moitas táboas con que experimentaches, que sexan moi
distintas entre si.
(Non esquezas en cada caso de sinalar o valor da Media e a Desviación Típica.)
9.2. - Fai as tres Táboas de
Frecuencias COMPLETAS.
9.3 Calcula na túa
folla de traballo o valor das medias e comproba que coinciden cos dados polo
ordenador.
9.4 Calcula as
desviacións típicas e comproba que coinciden cos valores dados polo ordenador.
9.5.- Nos tres casos
calcula o Coeficiente de Variación.
2ª
Parte: Estatística FOLLA
DE TRABALLO Nº 7 (Actividades sobre diagramas de Barras,
Poligonales e Polares) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
ACTIVIDADE 10
10.1. - Traslada a túa folla de traballo os tipos de
representación gráfica que observes.
10.2.- ¿Que representamos no eixe
horizontal en ambos os dous gráficos? ¿E no eixe vertical?.
ACTIVIDADE 11
11.1. - Manipula a escena de forma que a media ( sen calculala ) valga
aproximadamente 2000 Euros. E ademais os datos estean moi pouco dispersos, ou
sexa que sexa moi pequena a desviación típica ( sen calculala ).
11.2 ¿Xa o tes?. Pois traslada ao teu caderno o
Diagrama Poligonal que cres que cumpre estas condicións. E a continuación leva
os datos á Táboa de Frecuencias e calcula o valor da Media e o da Desviación
Típica.
11.3. - Manipula a escena de forma que a media ( sen calculala ) valla
aproximadamente 1000 Euros. E ademais os datos estean moi dispersos, ou sexa
que sexa moi grande a desviación típica ( sen calculala ).
11.4 ¿Xa o tes?. Pois traslada ao teu caderno o
Diagrama Poligonal que cres que cumpre estas condicións. E a continuación leva
os datos á Táboa de Frecuencias e calcula o valor da Media e o da Desviación
Típica.
ACTIVIDADE 12
12.1. - Leva ao a túa folla de
traballo o Diagrama Polar que salgue por defecto na escena.
12.2. - Manipula a escena de
forma que todos os lados sexan iguais. ¿ Cantos casos distintos haberá ? ¿ Que
valerá a media en cada caso?. Reflicte estas contestacións na a túa folla de
traballo.
12.3. - Manipula a escena para
conseguir dous Diagramas Polares máis, distintos entre si e debúxaos na a túa
folla de traballo.
12.4 ¿Xa os
tes?. Pois toma un calquera dos dous diagramas polares e extrae os datos para
realizar a Táboa de Frecuencias.
12.5 Xa tes a
Táboa de Frecuencias... Pois calcula a Media e a Desviación Típica.
12.6 Repite na
casa a Actividade 11.4 e 11.5, pero co outro dos dous diagramas polares.
Compara os resultados.
2ª
Parte: Estatística FOLLA
DE TRABALLO Nº 8 (Actividades sobre Diagramas de Sectores) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
ACTIVIDADE 13
13.1. - Leva a a túa folla de
traballo a Táboa de Frecuencias parcial que aparece na escena.
13.2- Calcula os ángulos que
corresponden a cada frecuencia relativa. Anótaos ben.
13.3. - Debuxa un círculo na a
túa folla de traballo cun radio entre 5 e
13.3. - Toma o transportador de
ángulos e tomando a liña trazada antes como basee, vaite levando todos os
ángulos calculados en sentido contrario ás agullas do reloxo, cada un a
continuación do anterior.
OLLO: Tense que completar o
círculo, ou sexa a suma de todos os ángulos debe ser de 360º exactamente. O
normal é redondear de modo que non haxa decimais, pero sempre completando os
360º.
13.4- Formarías 7 sectores
circulares, cada un corresponde a unha frecuencia relativa. Raia ou colorea
cada sector de distinta forma. Fóra do círculo adóitanse poñer as modalidades
que corresponde a cada sector. E fose tamén, ou dentro de cada sector, pon a
FRECUENCIA RELATIVA correspondente en PORCENTAXES.
ACTIVIDADE 14
14.1. - Recorda as Actividades
11.4, 11.5 e 11.6. Debes ter feitas as dúas táboas de frecuencias.
Anota ben no teu CADERNO as frecuencias relativas de ambos os dous casos.
E calcula en ambos os dous casos os ángulos correspondentes a cada frecuencia.
14.2. - Constrúe na a túa folla
de traballo, por separado, os dous diagramas de sectores.
14.3. - Vas debuxar un NOVO
DIAGRAMA. Trátase do Diagrama de Segmentos xa mencionado nunha escena anterior.
Trátase de substituír os sectores circulares por segmentos circulares. E
ademais queremos que queden xuntos os dous diagramas de segmentos, para poder
comparalos mellor.
Sempre que iso sucede, sempre que representamos no mesmo gráfico dous ou máis
series estatísticas, se chaman DIAGRAMAS (DE).... COMPARATIVOS.
Debuxa na a túa folla de traballo un círculo duns
Leva os ángulos calculados das dúas series estatísticas, cada serie nunha coroa
circular.
14.4 ¿Xa o
tes?. Pois pon ao diagrama un título axeitado e contesta na a túa folla de
traballo:
¿ Para qué valor de xi a
diferenza de porcentaxes de ambas as dúas series é a maior?, ¿ e a menor
?. ¿ Existen valores de xi con iguais porcentaxes en ambas as dúas series
?, ¿e con porcentaxes parecidas?.
2ª
Parte: Estatística FOLLA
DE TRABALLO Nº 9 (Actividades sobre
Diagramas Comparativos) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
ACTIVIDADE 15
15.1. - Leva a túa folla de
traballo as dúas Táboas de Frecuencias parciais (orixinais) que aparecen na
escena.
15.2. - Completa ambas as dúas
Táboas de Frecuencias.
15.3. - Calcula as medidas de
Centralización e de Dispersión de ambas as dúas series.
15.4. - Calcula os ángulos
que corresponden a cada frecuencia relativa en ambas as dúas series.
15.5. - Debuxa os dous diagramas
de sectores correspondentes a ambas as dúas series.
ACTIVIDADE
16
16.1. - Leva a túa folla de
traballo as dúas Táboas de Frecuencias parciais (orixinais) que aparecen na
escena.
16.2. - Completa ambas as dúas
Táboas de Frecuencias.
16.3. -Calcula as medidas de
Centralización e de Dispersión de ambas as dúas series.
16.4. -Calcula os valores das
frecuencia absolutas que corresponden a cada serie, sabendo que o total de c.c.
é de 100 en ambas as dúas series.
16.5. - Debuxa os dous diagramas
de sectores de ambas as dúas series.
3ª
Parte: FOLLA
DE TRABALLO Nº 10 (Correlación e regresión (Relación entre variables)) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
1.1. - O que che pedimos, en primeiro lugar, é que escribas nun papel as
coordenadas de cada un dos doce puntos.
Actividade
1.2. - En segundo lugar, o que che pedimos é que estudes detidamente a nube de
puntos anterior e que intentes seleccionar aqueles puntos que che parecen mais
"raros" ou que se afastan mais do resto (anótaos
na túa folla de traballo).
Actividade
2.1. - Lo que che pedimos agora é que escollas aquela recta que, na túa
opinión, se axuste mellor á nube de puntos.
Actividade
3.1. - O que che pedimos agora é
que escollas aquela outra recta que, na túa opinión, se axuste mellor á nube de
puntos, usando o criterio dos matemáticos.
Actividade
4.1. -O que che pedimos agora é que escribas un breve informe, tratando de
explicar os teus resultados en comparación á recta de regresión por mínimos
cadrados e, especialmente, tratando de indicar se a recta de axuste dos
matemáticos che parece unha boa opción, é dicir se se axusta ben á nube de
puntos (na túa opinión) ou non e as razóns de todo iso.
Actividade 5.1.
- O que che pedimos agora é que calcules o coeficiente de correlación lineal
entre o IPRI e o IBEX-
Actividade
5.2. - E agora trátase de comparar os resultados do IBEX-35 cos que se
obteñen a partir da recta de regresión. Para iso, o único que tes que facer é
(na ecuación que xa calculamos da recta de regresión, é dicir: y =15,283 +
0,711x) substituír a x por cada un dos valores do IPRI e comparar o
resultado que se obtén co correspondente valor real do IBEX-35 e
aconsellar sobre se vale a pena ou non xogar o diñeiro na bolsa usando o IPRI
como mecanismo de predición.
Actividade
5.3. - A partir dos datos do IPRI (que son públicos e que se poden obter
no INE ou ni IGE( http://www.ine.es http://www.ige.es,
por exemplo), realiza as túas
propias predicións do IBEX-35 baseándose nos datos do IPRI e
compara logo os resultados obtidos usando os datos do IBEX-35 publicados
en calquera xornal.
4ª
Parte: FOLLA
DE TRABALLO Nº 11 (SUCESOS
ALEATORIOS) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade 1.1. - Para ver cál é
o espazo mostral dalgúns experimentos aleatorios só tes que seleccionar o
número de experimento na parte superior da escena:
0. - Ningún experimento. |
1. - Lanzar un dado. |
2. - Sacar unha bóla dunha urna que contén
ten 50 bólas numeradas do 0 ao 49. |
3. - Sacar dúas bólas dunha urna que ten 6
bólas brancas, 5 negras e 1 vermella. |
4. - Lanzar dúas moedas. |
5. - Ordenar ao chou as letras A, B, C e D. |
Escríbeo
na túa folla de traballo
Actividade 2.1. - Observa no
experimento de lanzar un dado os sucesos A1 = "sacar un
número impar", A2 = "sacar un número menor que
tres", A3 = "sacar un un ou un catro", A4
= "
sacar un número maior que
cero", A5 =
"sacar un múltiplo de sete" e A6 = "sacar
un cinco". Para seleccionar cada un destes sucesos deberás cambiar o
valor de A na parte inferior da escena.
a) Describe cunha frase os
sucesos A7, A8, A9 y A10.
b) ¿Que ten de particular o suceso A4?, ¿e o suceso A5?
c) ¿En qué se diferencian os sucesos A1, A2 , A3,
A8, A9 y A10 dos sucesos A6 e A7?
Actividade 2.2. - Busca no
experimento aleatorio das bólas numeradas sucesos seguros, sucesos imposibles,
sucesos elementais e sucesos compostos. Localiza os sucesos "sacar unha
bóla menor que 20", "sacar unha bóla par" e "sacar
a bóla 13". Describe cunha frase todos os demais sucesos que aparecen
nesta escena.
Actividade 3.1.-Busca inclusións
de sucesos nos sucesos definidos nos experimentos de lanzar un dado (escena da
actividade 2.1) e de sacar unha bóla numerada do 0 ao 49 (escena da actividade
2.2).
Actividade
3.2.- Para ver cál é o suceso contrario dun suceso selecciona este e observa os
resultados da zona vermella.
a) Describe os sucesos contrarios
de A1, A4, A6 e A10.
b) ¿Cal é o contrario do
suceso seguro? ¿E o do suceso imposible?
c) Comproba que se verifica a
igualdade (Ac)c
= A.
Actividade 3.3.- Para ver cál é a
unión de dous sucesos selecciona estes cos controis e observa cáles son os
resultados incluídos en toda a zona vermella.
a) Expresa como unión de dous sucesos os sucesos "Non
sacar nin un un nin un tres", "Sacar un un, un catro ou un
cinco", "Sacar un un, un dous ou un catro", "Sacar
par" e "Sacar calquera número". Observa que algúns
destes sucesos se poden expresar como unión de dous sucesos de varias formas
distintas.
b) Describe os sucesos A1UA8,
A1UA9, A3U A7 e A7UA8.
c) ¿Que acontece ao formar a
unión do suceso seguro W (aquí A4) con calquera outro suceso?
d) ¿Que acontece ao formar a
unión do suceso imposible Ø (aquí A5) con calquera outro suceso?
e) Comproba que a unión de
sucesos é conmutativa, isto é, verifícase a igualdade AU B = BU A.
f) Comproba que se verifica a igualdade AUA=A para calquera suceso A.
3.4.- Para ver cál é a
intersección de dous sucesos selecciona estes cos controis e observa cáles son
os resultados incluídos en toda a zona vermella.
a) ¿Que acontece ao formar a
intersección do suceso seguro W (aquí A4) con calquera outro suceso?.
b) ¿Que acontece ao formar a
intersección do suceso imposible Ø (aquí A5) con calquera outro suceso?.
c) Comproba que a intersección
de sucesos é conmutativa, isto é, verifícase a igualdade AÇB = BÇA.
d) Comproba que se verifica a
igualdade AÇA=A para
calquera suceso A.
e) Busca dous sucesos a
intersección dos cales sexa o suceso imposible e a súa unión o suceso seguro
f) ¿Que acontece coas
interseccións de A2ÇA8 e A3ÇA6?.
3.5.- Busca máis parellas de
sucesos incompatibles. Busca parellas de sucesos compatibles. ¿Como son dous
sucesos contrarios?
5ª
Parte:Probabilidade condicionada FOLLA
DE TRABALLO Nº 12 (Definición de probabilidade condicionada) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
1.-
Actividade
2.-
5ª
Parte:Probabilidade condicionada FOLLA
DE TRABALLO Nº 13 (Teorema da probabilidade total) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
3.-
A: 5 brancas e 3 negras.
B: 4 brancas e 6 negras.
Tamén temos
un dado que ten 4 caras marcadas coa letra A e as outras dúas con letra B.
Tiramos o dado e sacamos unha bóla ao chou da urna que indica o dado.¿Cuál é a
probabilidade de que esa bóla sexa branca?
5ª
Parte:Probabilidade condicionada FOLLA
DE TRABALLO Nº 14 (Teorema de Bayes) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
4.-
(Anota os datos da escena na túa
folla de traballo teu caderno)
·
Sábese que en certa poboación, a
probabilidade de que un home teña estudios universitarios é 0,30 e que a
probabilidade de que unha muller teña estudios universitarios é 0,35. Se os
homes representan o 48% da poboación, calcule as probabilidade do seguinte
suceso:Que sexa home unha persoa da que se sabe que posúe estudios
universitarios.
·
·
Nun centro escolar existen dous
grupos de 2º de Bacharelato LOE. O primeiro está composto por 10 alumnos dos
que 7 prefiren a música "moderna" e 3 prefiren a "clásica. No
segundo, composto por 12 alumnos, a distribución de preferencias é 5 e 7
respectivamente. Elíxese un grupo ao chou e regálase unha entrada para un
concerto de música clásica a un alumno seleccionado ao chou.
a)
Ache a probabilidade de que a entrada se regale no primeiro
grupo.
b)
Ache a probabilidade de que o alumno elixido prefiran a
música "moderna".
b)
Se o alumno agraciado é efectivamente
afeccionados á música clásica, ¿cal é a probabilidade de que sexan do primeiro
grupo?
c)
6ª
Parte:Distribucións de probabilidade FOLLA
DE TRABALLO Nº 15 (Estabilización de frecuencias) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
1.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
¿Que pasa coa frecuencia relativa dun suceso cando se repite moitas veces un
determinado experimento aleatorio.
2.
¿Que quere dicir que a probabilidade de obter un cinco ao lanzar un dado é
igual a 1/6.
3.
¿Cando se estabiliza mellor a frecuencia relativa, cando o número de probas N é
grande ou pequeno?.
4.
¿Segundo o anterior, cál será a probabilidade de obter unha cruz ao lanzar unha
moeda?.
Actividade
2.-
Responde
na túa folla de traballo ás seguintes cuestións:
1.
¿Como son as frecuencias relativas dos sucesos cara e cruz?.
2.
¿Que pasa coas frecuencias relativas cando o experimento se repite un número N
''moi grande' de veces?.
3.
¿Cando se estabiliza mellor a frecuencia relativa, cando o número de probas N é
grande ou pequeno?.
4.
¿Segundo o anterior, cál será a probabilidade de obter unha cruz ao lanzar unha
moeda?
5. ¿E a
probabilidade de obter un ouro ao sacar unha carta dunha baralla?.
6ª
Parte:Distribucións de probabilidade FOLLA
DE TRABALLO Nº 16 (Función de probabilidade ó tirar dous dados) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
3.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
¿Como son as frecuencias relativas das diferentes sumas de puntos?. ¿Observas
algunha regularidade entre elas?. ¿Cal?.
2.
¿Compara as frecuencias relativas coa probabilidade?.
3.
¿Cando son máis próximas as frecuencias relativas ás probabilidades, para
valores de N grande ou pequeno?
4.
¿Segundo o anterior, cál será a suma máis probable?. ¿E a menos?.
5.
¿Por que é maior a probabilidade de sacar unha suma igual a sete que unha suma
igual a 12?
6.
Escribe os diferentes resultados que dan lugar ás devanditas sumas?
7.
Fai unha táboa da función de probabilidade, asignando a cada valor da suma de
puntos a súa probabilidade.
Actividade
4.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
¿Quen gaña máis veces?. ¿Por que?
2.
¿Como inflúe o valor do control Meta?
3.
Se Meta é igual a 1, ¿a que equivale cada carreira?
4.
¿Cando é máis probable que gañe o número 10, cando Meta é grande
ou cando é pequena?
6ª
Parte:Distribucións de probabilidade FOLLA
DE TRABALLO Nº 17 (O aparato de Galton) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
5.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
¿Onde cae a bóla máis veces, no centro ou nos lados?
2.
¿Onde cae a bóla máis veces, na parte dereita ou na esquerda?
3.
¿Que ten que pasar para que a bóla caia nun das caixas do extremo?
4.
Se só hai 4 filas de obstáculos, calcula cántos camiños diferentes levan
a cada un das caixas. (Cada bifurcación pódese representar por I-D)
Actividade
6.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
¿Onde cae a bóla máis veces, no centro ou nos lados?
2.
¿Onde cae a bóla máis veces, na parte dereita ou na esquerda?
3.
¿Que ten que pasar para que a bóla caia nun das caixas do extremo?
4.
Para valores de N grandes, ¿como é a distribución de bólas nos caxetines?.¿Por
que?
6ª
Parte:Distribucións de probabilidade FOLLA
DE TRABALLO Nº 18 (A Distribución Binomial) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
7.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
Cambia os valores dos parámetros e observa a función de probabilidade. Podes
cambiar o eixe e a escala.
2.
Se p=0.5, ¿como son os valores da probabilidade?.
3.
Se p=0.5, ¿en que se parecen e en que se diferencian as probabilidades
dos resultados do aparato de Galton?
4.
¿Que pasa se p está próxima a 0 ou a 1?.
5.
¿Que pasa se n aumenta?
Actividade
11.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
¿A que tende a curva anterior, ao aumentar 'n'?
2.
Para distintos valores de 'p' aumenta 'n' para buscar a gráfica
límite.
3.
Se p=0.5, ¿para que valor de 'n' a gráfica parece unha
campá?
4.
¿E se p=0.8?. ¿E para p=0.2?.
6ª
Parte:Distribucións de probabilidade FOLLA
DE TRABALLO Nº 19 (A Distribución Normal) ALUMNO/A: CURSO: DATA: |
Actividade
8.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
Proba con distintos valores ata que teñas unha función de densidade simétrica
2.
O modelo ao que tende chámase distribución normal e a función de densidade
coñécese como 'campá de Gauss.
3.
Aumenta o valor do 'nº de puntos' e busca os que dean unha función de
densidade que se pareza máis a unha campá.
4.
A media aparece na escena, ¿pero cal é a moda?, ¿e a mediana?.
5.
A función de densidade aparece como límite dos histogramas de frecuencia cando
o número de intervalos tende a infinito e loxicamente son cada de amplitude
menor.
Actividade
9.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
Con 'comenzar'=0, ¿como cambia a función ao cambiar a media.?
2.
¿Como cambia ao variar a desviación típica?.
3.
Cos valores iniciais N(0,1) calcula a probabilidade de que a variable
este entre -1 e 1
4.
Ídem entre -2 e 2
5.
Ídem que sexa maior que cero
6.
Ídem que sexa menor que -0,5
7.
Ídem entre 1 e 2
8.
Ídem que sexa igual a 1
9.
Nas táboas aparece a función F(a)=p(z<a).Con os valores iniciais N(0,1)
calcula F(2), F(-1.23), F(3) e F(0) e comproba as
respostas coas táboas
Actividade
10.-
Responde na túa folla de
traballo ás seguintes cuestións:
1.
Calcula F(1,54), F(2), F(2,12).
2.
Calcula p[z>0,5], p[z>1,5,], p[z>2,], p[z>2,75,].
3.
Calcula F(-1), F(-0,52), F(-2).
4.
Calcula os extremos dun intervalo simétrico respecto da media que conteña ao 90%
da poboación. A este intervalo coñéceselle como 'intervalo de confianza'
do 90%.
5.
Calcula o intervalo de confianza do 95%
6.
Calcula o intervalo de confianza do 99%