![]()  | 
        APLICACIÓNS DE VECTORES | 
| 1° BAC_CIENCIAS E TECNOLOXÍA | |
| 1. SISTEMA DE REFERENCIA NO PLANO | ||||
    | 
    ||||
 
 1.-Cambia os valores de a e b e podes ver como a outro punto P, lle corresponde outro vector OP. 2.- Observa como as coordenadas de OP(a,b), sempre serán as coordenadas de P(a,b).  | 
    ||||
| 2. APLICACIÓNS DOS VECTORES A PROBLEMAS XEOMÉTRICOS | |||||||||
| 2.1 Coordenadas do vector que une dous puntos | |||||||||
 Compróbao movendo os puntos A e B na escena 
 EXERCICIO 1 a)No
        inicio da escena vemos que AB = (3,-6).
        Cales son  as coordenadas do vector BA?
        Anótao no teu caderno.  | 
    |||||||||
b)Agora vaslle dar ás coordenadas dos
        puntos A e B os distintos
        valores que se mostran a continuación. Anótaos no
        caderno e calcula as coordenadas do vector AB en
        cada caso e despois compróbao na escena : 
  | 
    |||||||||
| 2.2. Comprobación de que tres puntos están aliñados | ||||
Os puntos A(x1,y1), B(x2,y2), C(x3,y3) están aliñados sempre que os vectores AB e BC teñan a mesma dirección. Isto ocorre cando as súas coordenadas son proporcionais: 
  | 
    ||||
EXERCICIO 2 a) Nesta escena podes mover os puntos B
        e C, para comprobar que as
        coordenadas dos vectores AB e BC
        son proporcionais, xa que os puntos A, B
        e C están aliñados.  b) Calcula as coordenadas de BC se C=(5,2) e de AC, sabendo que A e B non cambian. c) Calcula agora a razón entre a x de AB e a x de BC. d) Calcula tamén a razón entre a y de AB e a y de BC. Ten que darche o mesmo que a razón entre as x.  | 
    ||||
| e) Comproba os teus resultados na escena movendo o punto C ao (5,2) | ||||
| EXERCICIO 3 | |
| Nesta escena
        temos tres puntos P(1,4), Q(5,-2) e R(m,n) Movendo adecuadamente o punto R, ou cambiando os valores de m e/o n, podes conseguir que os puntos P, Q e R estean na mesma recta azul, ou sexa, ALIÑADOS.  | 
    |
a) Move o punto R para que sexa m=6, e estea aliñado con P e Q. Anota no teu caderno o valor de n obtido. b) Copia no teu caderno estes cálculos. Son os necesarios para achar o valor de n observado no apartado anterior: PQ=(5-1,-2-4)=(4,-6)  c) Agora move o punto R para que sexa n=6, e estea aliñado con P e Q. Anota no teu caderno o valor de m obtido.  | 
    |
d) Escribe no teu caderno os cálculos necesarios para obter o valor de m que observache no apartado anterior. e) Move na escena o punto R a un lugar calquera que faga que P, Q e R estean aliñados, e despois de anotar as coordenadas de R obsérvaas, comproba con cálculos, que as coordenadas dos vectores PQ e QR son proporcionais.  | 
    |
| 2.3. Punto medio dun segmento | |||
| Nesta escena
        aparece unha suma de vectores: OA + OB = OS  sendo OS a diagonal do
        paralelogramo OASB.  As diagonais córtanse nos seus
        puntos medios. Polo tanto:  onde A=(x1,y1) e B(x2,y2).  | 
    |||
 Movendo co rato os puntos A e/o B poderás comprobar cales son as coordenadas do punto medio M, do segmento AB en cada caso. EXERCICIO 4 a) Calcula no teu caderno as coordenadas do punto medio do segmento de extremos A(-3,7), B(7,-1). b) Comproba o resultado na escena anterior.  | 
    |||
|  EXERCICIO 5  a) Calcula no teu
        caderno o punto simétrico, P', do punto P(8,4)
        respecto de Q(4,1) 
 b) Comproba o resultado na escena anterior.  | 
    |||
| Ángela Núñez Castaín (Modificada por Ana Isabel Gómez López) | ||
![]()  | 
        ||
| © Ministerio de Educación, Política Social e Deporte. Ano 2008 | ||
![]()
Los
contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative
Commons si no se indica lo
contrario.