SEMELLANZA E TRIGONOMETRÍA | |
Xeometría | |
escena adaptada de Miguel García Reyes |
Actividade 3. Observa ben a escena. Obtén distintas figuras. As dúas figuras resultantes sempre son semellantes. Por que? Cambia a razón de semellanza e observa o resultado. Copia no teu cuaderno o debuxo orixinal da escena xunto coas seguintes igualdades:
|
Actividade 3. Cambia tamén as posicións dos puntos C e D e observa o que acontece.
1. - Dividindo as lonxitudes dun segmento calquera da figura azul e o seu asociado na figura vermella, sempre se obtén a mesma cantidade. Cal será? 2.- Como se chama a esa cantidade? Actividade 4. Vexamos que, en xeral, se só se cumpre un dos dous criterios anteriores os polígonos resultantes poden non ser semellantes:
No teu caderno debuxa un cadrado e un rombo (que non sexa un cadrado ou dito doutra forma, que non teña ángulos rectos), ambos os dous de 5 cm de lado. Aínda que os seus ángulos homólogos non son iguais, os lados homólogos son proporcionais (¿cál é a razón de semellanza?) Parécenche semellantes? Deduce a conclusión.
Pensa agora en dous cuadriláteros con ángulos homólogos iguais e que non obstante non sexan semellantes por non ter os seus lados homólogos proporcionais.
Debúxaos no teu caderno e escribe a conclusión.
(Pista:
os dous cuadriláteros poden ter todos os seus ángulos rectos) |
|
Departamento de matemáticas do I.E.S. Pintor Colmeiro | ||
© Ministerio de Educación, Política Social e Deporte. Ano 2008 | ||