Experimentació Descartes 2007.

Pràctica 5. Avaluació



En aquesta pràctica farem un resum final de l'experiència, una valoració tant d'objectius i continguts com metodològica emprada i unes perspectives de futur.


Professorat responsable:


Montse Rubiras: Adaptació a laula de l'experiència

Josep Blasco. Realització de les escenes


tots dos professors de matemàtiques de l'IES Puig de la Creu


Grup d'alumnes: Inicialment 16 alumnes de reforç de 4art d'ESO.

Posteriorment s'han afegit a l'experiència alumnes dels grups estandar que no han superat la primera avaluació


Matèria: Trigonometria (nivell 1)


Aula: Equipada amb 11 ordinadors, 1 servidor, impressora i canó de projecció


Escenes: Principalment han sigut escenes elaborades pels professors responsables de l'experiència. També s'han utilitzat escenes del Descartes de proporcionalitat


Altres materials: Canó de projecció, estris per mesurar ja que també s'ha fet un treball de camp calculant distàncies inaccessibles.


L'experiència s'ha realitzat en 17 sessions de les quals 10 han estat a l'aula d'ordinadors.


L'experiència la podeu trobar a www.xtec.cat/iespuigdelacreu/departaments/mates/eso4/principal.html


Metodologia:

Per explicar un nou concepte s'han realitzat varis processos:


Avaluació:

Per avaluar els alumnes s'han tingut en compte tant l'aprenentatge dels conceptes com l'actitud de l'alumne envers les activitats:



Grau d'assoliment dels objectius assenyalats al principi de l'experiència:



Valoració:

Del grau d'acompliment dels objectius inicials de l'experiència es dedueix que la valoració ha de ser positiva.


De tota manera cal especificar algunes observacions o consells per aquells professors que vulguin, en un moment o altre, portar a terme una experiència com aquesta.




Per acabar volem mencionar que en el proper tema del curs, funcions afins i quadràtiques, també utilitzarem els mecanismes desenvolupats en aquesta experiència i la idea és anar-ho estenent a altres unitats. Quan en tinguem versions definitives us les anirem enviant.