IES LA ROCA Nom.............................
Departament
de Matemàtiques
Cognom.........................
Data.........................
ACTIVITAT
6: ASSOCIAR UNA GRÀFICA A UNA TAULA
·
UNIDADES DIDACTICAS
·
3r ESO
·
TABLAS Y EXPRESIONES
ALGEBRAICAS
PÀGINA 1.- EN BUSCA DE LA GRÁFICA
PERDIDA
·
Primera
aproximació
Exercici 1.- Dibuixa les
gràfiques que surten segons els diferents valors de g.
Gràfica g=1 Gràfica g=2
Gràfica g=3 Gràfica
g=4
Exercici 2 Donada la taula
kw/hora |
0 |
100 |
200 |
300 |
400 |
500 |
Importe (euros) |
10,80 |
12,60 |
14,40 |
16,20 |
18,00 |
19,30 |
a)
Quina de les quatre gràfiques anteriors correspon a
aquesta taula?
b)
Quina variable representa l’eix de les abscisses?
c)
Quina variable representa l’eix de les ordenades?
Exercici 3
Donada la taula
Distància (Km) |
300 |
250 |
200 |
150 |
100 |
0 |
Temps(h) |
0 |
1 |
1,5 |
2 |
2,5 |
3 |
a) Quina
de les quatre gràfiques anteriors correspon a aquesta taula?
b) Quina
variable representa l’eix de les abscisses?
c) Quina variable representa l’eix de les ordenades?
·
Mas
búsqueda
Exercici 4.- Dibuixa les
gràfiques que surten segons els diferents valors de g.
Gràfica g=1 Gràfica g=2
Gráfica g=3
Exercici 5 Donada la
taula:
Bacteris |
4 |
8 |
6 |
33 |
64 |
128 |
Temps(min) |
0 |
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
a)
Quina de les dues gràfiques anteriors correspon a aquesta
taula
b)
Quina variable representa l’eix d’abscisses?
c)
Quina variable representa l’eix d’ordenades?
Exercici 6
Donada la taula
Plantes |
1 |
2 |
4 |
8 |
16 |
16 |
16 |
16 |
Temps
(díes) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
a)
Quina de les dues gràfiques anteriors correspon a aquesta
taula
b)
Quina variable representa l’eix d’abscisses?
c)
Quina variable representa l’eix d’ordenades?
·
Las
búsquedas no cesan
Dibuixa les gràfiques que surten segons els diferents
valors de g.
Gràfica g=1 Gràfica g=2
Gràfica g=3
Exercici 7 Associa alguna
d’aquestes tres gràfiques a la taula següent:
temps (s) |
0 |
10 |
20 |
10 |
0 |
10 |
velocitat
(m/s) |
0 |
5 |
10 |
15 |
20 |
25 |
a)
Quina variable representa l’eix d’abscisses?
b)
Quina variable representa
l’eix d’ordenades
Exercici 8 Associa alguna
de les tres gràfiques a la taula següent:
cabdal
(l/min) |
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
60 |
temps (min) |
600 |
300 |
200 |
150 |
120 |
100 |
a)
Quina variable representa l’eix d’abscisses?
b)
Quina variable representa
l’eix d’ordenades
Exercici 9 Una de les tres
gràfiques no tenen cap taula associada: intenta escriure-hi una taula que li
sigui adient
x |
|
|
|
|
|
|
y |
|
|
|
|
|
|
·
ÚLTIMA BÚSQUEDA
Finalment, dibuixa les gràfiques que surten segons els
diferents valors de g.
Gràfica g=1 Gràfica g=2
Gràfica g=3
Exercici 10.- Tal com has fet abans, associa alguna d’aquestes tres
gràfiques a la taula següent:
altura (m) |
10 |
10 |
50 |
50 |
30 |
0 |
temps (min) |
0 |
10 |
30 |
45 |
50 |
55 |
a)
Quina variable representa l’eix d’abscisses?
b)
Quina variable representa
l’eix d’ordenades?
Exercici
11.- I ara, amb aquesta nova
taula:
temperatura
(ºC) |
0 |
20 |
20 |
60 |
60 |
80 |
temps (min) |
0 |
5 |
12 |
24 |
36 |
80 |
a)
Quina variable representa l’eix d’abscisses?
b)
Quina variable representa
l’eix d’ordenades
Exercici 12 Per acabar,
construeix una taula per aquella gràfica que no te cap taula associada
x |
|
|
|
|
|
|
y |
|
|
|
|
|
|
PÀGINA 2.- DE LOS DATOS A LA GRÁFICA
Y VICEVERSA
·
TRAzando
GRáFIcas Y algo mas
Exercici1: Estudiem el que guanya un venedor de jocs.
a)
Quines magnituds es
relacionen?
b)
Quines quantitats hi
intervenen?
c)
Totes aquestes quantitats son
variables?
Exercici 2: Construeix una taula
Exercici 3: Verifica si la
gràfica de la pantalla satisfà els valors de la teva taula i esbrina una
possible fórmula
Exercici 4:
a)
Quin sou correspon a la venda
de 347 jocs?
b)
Quants jocs ha venut si ha
cobrat 714 €?
·
lAS
GRÁFICAS SE VUELVEN MÁS COMPLEJAS
Exercici 5: Construeix una taula
Base |
|
|
|
|
|
|
Àrea |
|
|
|
|
|
|
Exercici 6: Dibuixa la gràfica de la taula anterior
Exercici 7: Escriu una possible fórmula de la relació anterior
·
viceversa:
el camINO al revés
Exercici 8: Escriu els valors que pren el punt A a través de la
gràfica (mira el va sortint a la pantalla quan mous el punt)
consum(Kwh) |
|
|
|
|
|
|
|
|
import(€) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gràfica que s’obté
Exercici 9: Què passa quan anem posant el segment vermell sobre els
punts de la gràfica? Per què?
Exercici 10:
a)
Calcula l’import
del consum elèctric si el consum ha estat:
280 Kwh ;
410 Kwh
605 Kwh.
b)
Quin serà l’import
si s’han consumit n Kwh?
Exercici 11:
a)
Modifica la fórmula de
l’apartat anterior per incloure-hi una part fixa.
b)
Com es modificarà la gràfica?
construyendo
otra grafica
Exercici 12: Mou el punt A de la gràfica. Després dibuixa la gràfica en aquest
full d’exercicis.
Exercici
13:
Posa els segments vermells sobre la gràfica i mira què passa
Exercici
14:
Intenta escriure una fórmula per la relació anterior.
·
PÀGINA 3.- QUÈ ENS DIUEN LES
GRÁFIQUES?
·
Primera
aproximació